۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85247612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار نفر در دزفول زیرپوشش مراقبان سلامت می‌روند

دزفول-ایرنا- مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به مراقبان سلامت دزفول برای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: ۵۰ هزار نفر در دزفول زیرپوشش مراقبان سلامت می‌روند.

به گزارش ایرنا ندا سبزقبایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در محل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان افزود: آموزش مراقبان سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه شهرها مانند مناطق مدرس و ولی آباد نیز انجام شد.
وی ادامه داد: این طرح برای جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول که گتوند و شوش را نیز شامل می‌شد، با استفاده از نیروهای خرید خدمت، بخش خصوصی و برون سپاری از مهرماه ۹۴ آغاز شد.
مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: طرح پزشک خانواده از اردیبهشت سال گذشته با تجمیع سه برنامه برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرا شد که دزفول در مرحله نخست این طرح است.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های این طرح از اردیبهشت ۱۴۰۱ در حال انجام است، افزود: با اجرای این طرح به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و به ازای هر یکهزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب ماما به کار گرفته می‌شود.
سبزقبایی شعار این طرح را " هر فرد باید مراقب سلامت خود را بشناسد" دانست و گفت: هدف این طرح، دسترسی سلامت و تحقق پوشش همگانی سلامت است.

وی افزود: در حال حاضر قرار است این طرح در مراکز شماره سه و ۶ شهری با استفاده از نیروهای طرحی اجرا شود که آموزش ۱۲ مراقب سلامت شامل نیروهای ماما، بهداشت عمومی و پرستار در حال انجام است.

مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه این تعداد مراقبان سلامت، ۱۵۰ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهند، بیان کرد: پس از اتمام ۱۷ روز آموزش بهورزی مراقبان سلامت و صدور گواهینامه طرح به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی افزود: مراقب سلامت، جمعیت را شناسایی می‌کند و برای تمام گروه‌های سنی، مادر باردار، دیابتی، فشار خون، افراد نیازمند مشاوره تغذیه و روانی به پزشکان مورد قرارداد معرفی می‌شوند ضمن اینکه برای دهک اول هزینه نخواهد داشت و برای دهک‌های بعدی هزینه ناچیزی اخذ خواهد شد.
سبزقبایی ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش امید به زندگی و کاهش بیماری‌ها را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: طرح پزشک خانواده شهری تا پایان مهرماه به طور رسمی در مرکز بهداشت سه و ۶ دزفول کلید می‌خورد.
وی با بیان اینکه در مرحله بعد پزشکان خصوصی کلینیک‌ها به این طرح ملحق خواهند شد، افزود: پزشکان در حال حاضر در ۲ مرکز مشغول به کار هستند؛ ۹۴ پزشک عمومی نیز در صورت اخذ مجوز از طریق بخش خصوصی تامین خواهد شد.
مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: انتظار می‌رود تا پایان امسال ۷۸ مراقب سلامت بکار گرفته شوند.

به گزارش ایرنا طبق اعلام مسوول نظام ارجاع معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از اردیبهشت‌ماه سالجاری وارد فاز اجرایی شده و هم‌اکنون ۹۵ شهرستان کشور مجری این طرح هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha