واگذاری زمین به ۳۸۰ متقاضی قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - ۳۸۰ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان جنوبی واگذار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، آیین واگذاری زمین به ۳۸۰ متقاضی ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت روز یکشنبه به طور نمادین در شهرستان نهبندان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: امت اسلامی جز با جمعیت و افزایش آن شکل نمی‌گیرد لذا وظیفه ما تربیت نسل اسلامی است.

علیرضا عباس‌زاده با بیان اینکه همه مردم باید از امکانات جامعه بهره مند شوند، اظهار داشت: ایران به نسبت جمعیت و وسعت، اکنون رتبه اول در اجرای خطوط انتقال آب و گاز را دارد.

او گفت: ۹۹.۸ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی از نعمت گاز و ۹۹.۹ درصد جمعیت از برق بهره مند است که این اعداد برای کشوری مانند روسیه که تولید کننده گاز بوده، ۷۰ درصد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: گرچه در ارائه خدمات زیربنایی در دولت‌های گذشته شدت و ضعف‌هایی داشتیم اما هدف جمهوری اسلامی این بوده که بتوانیم خدمات عمومی را به دورترین نقاط کشور برسانیم.

وی با ذکر این نکته که حق تحصیل، شغل و مسکن از حقوق مردم است که در قانون اساسی آمده، خاطرنشان کرد: طرح‌های زیادی در مورد مسکن اجرا شده که دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن مصمم‌تر است.

عباس‌زاده با بیان اینکه بخش عمده سبد هزینه‌های خانوار در بخش مسکن است گفت: طرح نهضت ملی مسکن اجرا و برخی زمین‌ها به مردم واگذار شده، مساله بیمه تامین اجتماعی پس از مدت‌ها حل شد و باید روند پرداخت تسیهلات بانکی را هم تسریع کنیم.

وی گفت: تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن اهمیت دارد و در شورای مسکن در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی پیر شدن جمعیت را خطر جدی عنوان کرد و گفت: فرزندآوری مسئله اول هویت ما در ایران است و اگر روزی در دفاع مقدس باید جان می‌دادیم تا هویت خود را حفظ کنیم امروز باید برای اینکه به مرحله سقوط و حذف نرسیم، جهاد فرزندآوری داشته باشیم.

وی با اشاره به ماده چهار قانون جوانی جمعیت افزود: واگذاری زمین به متقاضیان این قانون به دقت در حال بررسی است و حدود ۱۰ هزار نفر در استان ثبت نام کرده‌اند که بیش از چهار هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین مشخص شده‌اند.

عباس‌زاده تصریح کرد: برای ۲ هزار نفر در استان توانستیم زمین تامین کنیم که بیشتر درخواست‌ها مربوط به بیرجند است و با الحاقات زمین در مسکن مربوط به قانون جوانی جمعیت مسئله‌ای نخواهیم داشت.

وی گفت: خانواده‌های دارای سه فرزند که زمین در طرح جوانی جمعیت به آنها تعلق گرفته باید چکی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ارائه دهند ولی خانواده‌های دارای چهار فرزند از ارائه چک ۱۰۰ میلیون تومانی معاف شده‌اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که برای چهار هزار و ۴۹۶ نفر پرونده تشکیل شده است.

میرمحمد مودی افزود: برای ۲ هزار و ۱۶۶ متقاضی در سطح استان زمین تامین شده و تا امروز مراحل قرعه کشی و واگذاری هزار و ۵۲۶ قطعه زمین طی مراسم مختلف به متقاضیان واجد شرایط انجام شده است.

وی بیان کرد: امروز در این مراسم که با عنوان پویش پیامبر رحمت (ص) از اول تا هفدهم ربیع الاول در سراسر کشور برگزار می‌شود، ۳۸۰ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در ۶ شهرستان استان خراسان جنوبی واگذار می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۳۸۰ قطعه زمین در شهرستان‌های بشرویه، نهبندان، سربیشه، درمیان، قاینات و خوسف به صورت رایگان تحویل متقاضیان می‌شود و فقط هزینه آماده‌سازی آنها پس از ۲ سال تنفس و طی اقساط هشت ساله دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: تامین زمین برای سایر مشمولان این طرح در استان خراسان جنوبی در حال پیگیری است تا در مراحل بعدی واگذاری به آنان انجام شود.

در پایان این مراسم به نمایندگی از ۳۸۰ قطعه زمین در سطح استان، ۹۰ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهرستان نهبندان واگذار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha