فیلم "جنگ نفتکشها" ادای دینی نسبت به صادرکنندگان نفت در شرایط جنگ است +فیلم

مشهد-ایرنا- تهیه کننده خراسانی فیلم "جنگ نفتکشها" گفت: این فیلم در واقع ادای دین نسبت به صادرکنندگان نفت در زمان جنگ تحمیلی است که هیچ فردی از آنان بابت صادرات نفت در شرایط بسیار سخت جنگ تشکر نکرده بود.

به گزارش ایرنا، "جنگ نفت‌کش‌ها" نام یک فیلم جنگی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی "محمد بزرگ‌نیا" ساخته سال ۱۳۷۲ است که براساس واقعهٔ جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس در زمان جنگ ایران و عراق ساخته شده‌است. بزرگ‌نیا برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. عزت‌الله انتظامی، مجید مظفری و جمشید جهان‌زاده از جمله بازیگران فیلم بوده اند و بابک بیات آهنگسازی آن را انجام داده‌است.

"سید غلامرضا موسوی" روز جمعه پس از نمایش عمومی فیلم "نفتکشها" که به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه "هشت در هشت" پردیس سینمایی هویزه به نمایش درآمد افزود: دفاع مقدس شرایط فوق العاده ای بود، فاصله بین فقیر و غنی به شکل وحشتناک امروزی نبود و بسیاری از مردم تلاش کردند مملکت و خاک این کشور را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: کارکنان شرکت نفت در شرایط سخت جنگ و در حالی که جزیره خارک روی بمب ساعتی قرار داشت، نفت را به کشورهای دیگر صادر کرده و به نحوی اقتصاد کشورمان را پویا نگه می داشتند لذا آنان دین بزرگی به گردن همه ما دارند.

تهیه کننده خراسانی فیلم "جنگ نفتکشها" گفت: ساخت فیلم "جنگ نفتکشها" در آن زمان کار دشواری بود، در حالی که ساخت فیلمها بین ۴۰ تا ۶۰ روز طول می کشید، فیلمبرداری نفتکشها بیش از یک سال زمان برد چون تامین تجهیزات و تدارکات برای این فیلم کار بسیار دشواری بود.

موسوی اظهار کرد: افزون بر این مجبور به فیلمبرداری فیلم "جنگ نفتکشها" در شرایط تابستانی بودیم، خارک تابستان وحشتناکی داشت اما بخشی از این فیلم در هلند و نتردام فیلمبرداری شد که کار را تا حدی آسان کرد، این مناطق در آن زمان همکاری نزدیکی با ایران در توزیع نفت داشتند.

وی با قدردانی از مدیرعامل وقت شرکت ملی نفتکش ایران گفت: اگر تیزهوشی و همراهی او در طول مدت ساخت فیلم "نفتکشها" نبود این فیلم ساخته نمی شد، هزینه های تولید آن دو برابر هزینه تولید فیلم در آن زمان بود و مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در این زمینه بسیار همراهی کرد.

وی توضیح داد که مدیرعامل وقت شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرده که از این فیلم سود هم کرده است، او فیلم را به همه شرکتهای نفتکش دیگر کشورها ارسال کرده و خواسته بود که مبالغی را در ازای آن پرداخت کنند، این اقدام تراز فیلم را به اصطلاح "سوپرمثبت" کرد.

در پایان این گفت و گو طی مراسمی از "ارتیانی" جانباز ۷۰ درصد مشهدی که از افسران نیروی دریایی در زمان جنگ بود، قدردانی شد.

برنامه "هشت در هشت" کار مشترک انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است که پنج فیلم ساخته فیلمسازان مشهدی با موضوع دفاع مقدس را با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی مشهد به نمایش می گذارد، این برنامه از سه شنبه هفته جاری آغاز شده است و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha