امام جمعه شاهرود: دفاع مقدس نمونه بارزی از وحدت بین ملت ایران بود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه بارزی از وحدت بین ملت ایران بود، گفت: اهل سنت و شیعیان از جمله فارس، ترک، لر، کرد و عرب در جنگ تحمیلی کنار هم بودند و جانانه از میهن اسلامی دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر افزود: دشمنان طی ۲۰۰ سال و به ویژه ۴۰ سال گذشته به دنبال اختلاف افکنی بین شیعیان، اهل سنت، احزاب و مذاهب در ایران بودند تا به منافع خود برسند اما به برکت انقلاب اسلامی و اصل وحدت به اهداف شوم خود دست نیافتند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی شهدای زیادی از اهل تسنن و دیگر مذاهب به منظور حفظ میهن اسلامی تقدیم شد، ابراز کرد: این وحدت و همدلی بین مردم باید در ادامه حفظ شود تا دشمنان به اهداف خود نرسند.

امام جمعه شاهرود: دفاع مقدس نمونه بارزی از وحدت بین ملت ایران بود

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه دفاع مقدس دستاوردهای بی‌نظیری برای دنیا داشت، اظهار کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و فرهیختگان باید تئوری این دفاع مقدس را منطقی، فلسفی و مکتوب سازند و به دنیا عرضه کنند.

امام جمعه شاهرود به برگزاری پنجمین جشنواره جهانی جایزه علمی و بین المللی «مصطفی‌(ص)» اشاره کرد و گفت: ۱۴۰ نفر از روسای دانشگاه‌های معتبر جهان اسلام، دانشمندان و فناوران از مراکز تحقیقاتی جهان اسلام، خیران، واقفان در این رویداد مهم حضور دارند و روی مقالات علمی در سطح جهانی نظر می‌دهند تا برترین‌ها مشخص شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در ایران اسلامی برای جهانیان پیام دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود تبلیغات سوء دشمنان در عرصه‌های مختلف علمی رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه دانشمندان مسلمان زیادی با تابعیت کشورهای غربی در این همایش شرکت کرده‌اند، گفت: دیپلماسی علمی و عمومی، نقشه دشمنان در انزوای ملت ایران را بی‌اثر کرده است.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان (عج) طی روزهای گذشته به دشمنان اشاره کرد و افزود: فعالیت معاندان نظام از آغاز فتنه سال گذشته رصد می‌شد، امنیت و بالاتر از آن احساس امنیت واقعی مردم مدیون نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و شایسته تقدیر است.

وی به تحرکات در منطقه بین آذربایجان و ارمنستان و همچنین موضع گیری رهبر معظم انقلاب در تیر ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تمامی سرزمین‌های آذربایجان که در دهه ۹۰ توسط ارمنستان اشغال شده، باید بازگردد، امنیت ارامنه قره باغ باید تامین شود، هیچ تغییری در مرزهای بین‌المللی نباید انجام شود و تروریست‌های اجاره‌ای در آذربایجان نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند.

حجت‌اسلام امینی به سفر گروهی از انصارالله یمن به عربستان اشاره کرد و افزود: کشورهای اسلامی باید به این نتیجه برسند که دشمنان خیرخواه مسلمانان نیستند و برای رسیدن به منافع خود دست به هر کاری می‌زنند.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: سفر بشار اسد به چین نشان داد دشمنان در برابر منزوی کردن محور مقاومت از جمله سوریه شکست خورده‌اند.

وی با اشاره به تهدید نتانیاهو مبنی بر تهدید هسته ای ایران در سازمان ملل متحد، ابراز کرد: این تهدید نشان از خوی تجاوزگری و وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و خود به درستی می‌داند که اگر این تهدید روزی عملی شود این رژیم از نقشه جهانی حذف خواهد شد.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد پیامبر اکرم‌(ص) و امام صادق‌(ع) اشاره کرد و گفت: هر ۲ معصوم در تاریخ اسلام تاثیرگذار بودند، پیامبر اسلام‌(ص) صاحب مکتب و شریعت از حضرت حق و امام صادق‌(ع) در دوران خاصی احیاگر مذهب، مکتب و مفسر واقعی مکتب نبوی بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha