۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85241848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات ملی بتن آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است

گرگان- ایرنا- رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ملی بتن، آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است و می‌تواند فضای گفت و گوی خوبی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد حسن‌پور روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان و پژوهشگران شرکت کننده در این رقابت علمی – تخصصی باید قدر این فرصت را به عنوان یک فرصت و رویداد فناورانه بدانند.

وی بیان کرد: داوران و اساتید حاضر در این دوره از مسابقات ملی بتن، در واقع نخبگانی در این عرصه هستند که اثربخشی محسوسی داشته و دارند.

وی ادامه داد: البته هر چند داشتن استعداد و امکانات و بهره‌گیری هوشمندانه از آنها به عنوان مولفه شناخت نخبه است، اما در ویراستاری معنای جدید نخبه، کسی که اثرگذاری مثبت و موثری در زمینه فعالیت خود در جامعه داشته باشد، نخبه تلقی می‌شود.

رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اصلی‌ترین موضوعی که به عنوان یک فرصت بعد از نخبگی ایجاد می‌شود، ایده‌ها در قالب پروژه و طرح ملی به ظهور و بروز خواهند رسید.

حسن‌پور افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه باید یک فرآینده را از ایده تا فناوری مشق کنند که در این مسیر مورد حمایت و پشتیبانی باشگاه قرار خواهند گرفت.

قائم‌ مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد در واقع با پول برای مردم ساخته شده و مسوولانی که در مسیر خدمت به مردم قرار دارند، می‌توانند از فضاها، امکانات و شرایط بهره لازم را ببرند.

وحید ضرغامی اظهار کرد: درهای دانشگاه به روی مسوولان نظام و مدیران ارشد جامعه باز است تا با کمک ایده‌ها و نظرات دانشجویان و تبدیل آن به محصول، مشکلات جامعه را حل کنند.

مسابقات ملی بتن آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است

وی بیان کرد: مسابقات فناورانه در گذشته باعث شده تا تیم‌های شرکت کننده در آن، امروز وارد فضای اقتصادی و تولید کشور شوند که نمونه آن در بخش تولید خودروها و موتورهای برقی قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: این تیم‌ها امروز وارد فضای رقابتی شده و حضورشان نسبت به گذشته در بازار و تحول اقتصادی پررنگ‌تر خواهد بود.

قائم ‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات امروز هم ضمن نشان دادن توانمندی دانشجویان، دانش‌آموزان و پژوهشگران در واقع نشان دهنده توانمندی کار گروهی، مساله‌ای را حل کردن و برای هدفی جنگیدن است.

ضرغامی اضافه کرد: همه این مسائل و هدفگذاری در قالب مسابقات، در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و به آن پرداخته شده است.

وی افزود: معاونت فناوری و نوآوری پنج سال قبل با توجه به وجود شرایط، امکانات و بستر و زیرساخت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی، شکل گرفت.

وی یادآور شد: این شرایط در فضایی با نام «سرای نوآوری» فراهم شده و همگان می‌توانند از امکانات این مکان در امور فناوری و نوآوری استفاده کنند.

ضرغامی تصریح کرد: از طرح‌ها و ایده‌های نو که در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و کمک به حل مشکلات کشور، نقش داشته باشند، استقبال و حمایت می‌کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن بتن کشور گفت: این انجمن ۲ دهه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون هفت هزار عضو دارد.

محمد شِکَرچی‌زاده هم در این مراسم اظهار کرد: هدف این انجمن در واقع ارتقای کیفی و بهبود وضعیت بتن کشور است.

وی ادامه داد: پس از تاسیس این انجمن، برگزاری مسابقات و ایجاد فضای رقابتی میان تولیدکنندگان مورد توجه هیات موسس و هیات مدیره بود.

مسابقات ملی بتن آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است

وی تصریح کرد: پیش‌تر برترین‌های مسابقات ملی در قالب تیم‌های ملی به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شدند که شاید دست خالی برمی‌گشتند، اما کسب تجربه بیشتر از مدال و مقام برای ما ارزشمند بود.

رییس هیات مدیره انجمن بتن ایران گفت: به علت برخی مشکلات برون مرزی و بین‌المللی چندین دوره است که برترین‌ها اعزام نمی‌شوند، اما همان تجربیات از مسابقات بین‌المللی در گذشته باعث شده تا بسیاری از همان گروه‌های ایرانی در قالب شرکت‌های تولیدی مربوطه فضای رقابتی محصولات خود را در جهان داشته باشند.

شکرچی‌زاده اضافه کرد: پس از گسترش فضای رقابتی در دانشگاه‌ها به سمت شرکت‌های حقوقی رفتیم و آنان نیز با جدیدترین محصولات بتنی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: در گذشته حضور گروه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این رقابت‌ها کم بود، اما اکنون تعداد آنان روز به افزایش است و از سوی دیگر معتقدیم که باید تناسبی بین دانشگاه‌های دولتی و آزاد در این مسابقات باشد، اما همه آنها باید به سمت حل مسائل بروند.

وی همچنین بر ایجاد شبکه‌سازی طرح‌ها و ایده‌های همتراز و همردیف تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در این مراسم گفت: مسابقات بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن است که این رقابت‌ها می‌تواند به بالا رفتن علم و دانش و تولید محصولات با کیفیت‌تر کمک کند.

مهدی ملک ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان گلستان، تصریح کرد: بالا بودن کیفیت مصولات این رقابت‌ها و تبدیل شدن ایده‌های خلاق و ارزشمند به استفاده از تولیدات ملی و داخلی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای احداث یک واحد مسکونی نیازمند یک مدل تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های ذیربط و مربوطه هستیم تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در کنترل درآمد و همچنین هزینه‌ها یک تعادل خوبی برقرار شده و برای جبران آن کمبودها از بخش‌های دیگر بهره خواهیم برد.

براساس این گزارش بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن امروز پنجشنبه با حضور ۳۰۰ نفر شرکت کننده در قالب ۲۳۰ تیم از ۲۵ استان کشور در ۱۱ محور آغاز شده و مسابقات یک روزه خواهد بود. بتن سبک، اسلامپ معین، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی، بشقاب پرنده بتنی، پایان‌نامه و رساله‌های برتر، چالش‌ها و راه‌حل‌های بتنی، سازه محافظ تخم‌مرغ، هنر- خلاقیت و دست‌سازهای بتنی، طراحی نما با ابتکارات بتنی (ضلع ورودی ساختمان) و نیز مدل‌سازی سازه بتنی (طراحی سازه بیمارستان در مناطق زلزله‌خیز) محورهای اصلی مسابقه است.

کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه دستاوردهای بتنی، مدیریت استاندارد ملی و بتن و نیز ایده‌های بتنی با چاپگرهای سه بعدی بخش‌های جانبی مسابقه در نظر گرفته شده است.

بتن بازیافتی، مبلمان شهری، سقف‌های بتنی، روسازی‌های بتنی، ساختمان‌های سبک، بتن سبز و محیط زیست، مدیریت هزینه و ساخت، کف‌پوش‌ها و جداول بتنی، بتن‌های خود ترمیم شونده، بتن و ساخت و سازهای هوشمند و نیز فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان هم محورهای بخش ایده‌آرا این مسابقه ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha