مجوز ایجاد ۹۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در خراسان‌شمالی صادر شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال مجوز ایجاد ۹۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با هدف توسعه مهارت آموزی در استان صادر شد.

مهدی رحمدل روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مجوز این آموزشگاه ها در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، رایانه و معماری در راستای تسهیل در اشتغال زایی و مهارت آموزی صادر شده است.

به گفته وی؛ اکنون ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با ۲۸۴ حرفه در خراسان شمالی فعال است.

رحمدل گفت: تعهد بخش خصوصی نیز برای ارایه آموزش های مهارتی در سال جاری یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۴۷ نفر ساعت است که نیمه نخست امسال یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۱۳ نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش آموزشگاه های آزاد استان برای پنج هزار و ۹۳۳ نفر ارایه شد.

وی با اشاره به بازرسی های مداوم از عملکرد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۰۶ مورد بازرسی از آموزشگاه های آزاد استان انجام و ۱۰۹ مجوز ابلاغ مربیگری نیز صادر شده است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان‌شمالی با اشاره به نقش آموزش های مهارتی در حل مشکل بیکاری در جامعه تصریح کرد: نیروی انسانی ماهر، مولفه اصلی و تاثیرگذار در امر تولید است و تربیت نیروی ماهر ابرچالش کشور یعنی بیکاری را کاهش می دهد.

اکنون ۹۰۰ مربی رسمی و پیمانی، مربی آموزشگاه آزاد، مربی محیط کار واقعی، مربی در مراکز جوار و مربی بین کارگاهی با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی همکاری می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha