۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85238227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هکتار زمین برای ساخت پایانه جدید آستارا تملک شد

رشت - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در موضوع تملک زمین برای پایانه جدید آستارا گفت: با همکاری استانداری گیلان تاکنون هفت هکتار زمین برای ساخت پایانه جدید آستارا تملک و هزینه‌ آن توسط سازمان راهداری پرداخت شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی روز دوشنبه در جریان بازدید از پایانه ریلی در دست ساخت و پل مرزی جدید اتومبیل رو شهرستان آستارا اظهار کرد: برای ساخت هر چه سریعتر پایانه جدید آستارا در همین اراضی تملک شده آمادگی داریم.

وی با اشاره به بازدید خود از محور مهم ترانزیتی آستارا اضافه کرد: با توجه به جلسه ۲ ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون نخست وزیر آذربایجان در آستارا و توافقات انجام شده، قرار بر این شد ظرف چهار ماه ورود موقت از پل آستاراچای اتفاق بیفتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این ارتباط مقرر شد تا جمهوری اسلامی در اسرع وقت برای تکمیل زیرساخت های خود اقداماتی از جمله ایجاد سایت موقت پایانه مرزی در همین مکان اجرا کند که بازدید امروز نیز بر این اساس انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز در فرمانداری آستارا به منظور جمع بندی موضوعات مربوطه نیز جلسه ای برگزار می‌شود، اضافه کرد: طی آن برنامه زمانبندی مشخص خواهد شد تا در فرصت باقیمانده هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی سایت موقت و راه دسترسی کامیون ها اقدام شود ضمن اینکه بر اساس توافق با جمهوری آذربایجان کامیون های خالی از این منطقه وارد کشور می شوند و کامیون های پر از پایان قدیم استفاده می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه طی بازدید از پل سیبلی مسیر ارتباطی آستارا - تالش که در سیل اخیر تخریب شد هم اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه ساخت این پل نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار شد ۵۰ درصد آن از محل منابع ستاد بحران و ۵۰ درصد توسط سازمان راهداری تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: قرار است طی برنامه‌ریزی دقیق در مدت سه ماه آینده هر چه سریعتر نسبت به بازسازی پل سیبلی به صورت ایمن اقدام شود ضمن اینکه به صورت موقت و فوری هم یک راه انحرافی و دسترسی به صورت پل خرپایی ایجاد می شود تا مشکل منطقه برطرف گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha