آغاز لیگ‌های اروپایی با غوغای ایرانی‌ها؛ یکه‌تازی یوزها در قاره سبز

تهران - ایرنا - رقابت‌های اروپایی در سه رویداد مهم خود در حالی آغاز شد که بازیکنان تیم ملی ایران در هفته نخست این رقابت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به ثب رساندند.

به گزارش ایرنا، فصل جدید رقابت‌های فوتبال در قاره اروپا از اواسط هفته جاری در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس آغاز شد تا شاهد رقابت‌ تیم‌های اروپایی در این ۳ رویداد باشیم.

این رقابت‌ها در حالی آغاز شد که بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در این سه تورنمنت بزرگ قاره اروپا حضور دارند و در هفته نخست اتفاقا نقش پررنگ و مهمی را در برتری تیم‌های خود داشتند.

استارت اژدها با مهاجم ایرانی؛ طارمی در آستانه دو رقمی شدن

مهدی طارمی که در فصل گذشته موفق شده بود عنوان آقای گلی، لیگ برتر پرتغال را کسب کند در فصل نقل و انتقالات مورد توجه بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی از جمله آث‌میلان و تاتنهام قرار گرفته بود. او حتی با پیشنهاد اغوا کننده الهلالی‌ها نیر مواجه شد که به آن جواب رد داد. در روزهای پایانی نقل و انتقالات نیز درحالی که توافقاتی خوبی بین او و میلان شده بود، این مهاجم از حضور در روسونری منصرف شد.

مهاجم ۳۱ ساله تیم ملی ایران سه‌شنبه شب درحالی در ترکیب پورتو برابر شاختار قرار گرفت که یاران طارمی در این بازی میهمان بودند و به راحتی حریف اوکراینی خود را شکست دادند. پورتو با گل‌های وندرسون گالنو با نتیجه ۲ بر یک پیش بودند با ضربه مهاجم ایرانی خود در همان نیمه نخست کار حریف را تمام کردند. طارمی در دقیقه ۲۹ بازی با ضربه‌ای سر ضرب و تماشایی روی پاس گالنو موفق شد گل سوم پورتور را به ثمر برساند تا لیگ قهرمانان اروپا را با گلزنی آغاز کند.

گفتنی است طارمی تا پیش از این ۸ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده بود و با گلزنی برابر شاختار ۹ گله شد و حالا تنها یک گل تا دو رقمی شدن در این رقابت‌ها فاصله دارد.او برترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا نیز هست.

آغاز لیگ‌های اروپایی با غوغای ایرانی‌ها؛ یکه‌تازی یوزها در قاره سبز

اولین بازی به چاشنی نخستین گل اروپایی برای AJ۷

فاینورد روتردام در حالی بعد از ۶ سال موفق شد بار دیگر قهرمان لیگ هلند شود که علیرضا جهانبخش بعد از ناکامی در لیگ انگلیس و برایتون تصمیم گرفت تا بار دیگر به فوتبال هلند باز گردد تا بلکه احیا شود. جهانبخش تنها در سوپرجام فوتبال هلند برابر آیندهوون و دو هفته ابتدایی لیگ هلند فرصت بازی برای قرمزپوشان روتردام را داشت و در سه بازی بعدی از روی نیمکت شاهد پیروزی‌های پرگل هم‌تیمی‌هایش بود.

سه‌شنبه شب شاگردان آرنه اسلوت درحالی در خانه پذیرایی سلتیک اسکاتلند بودند که در این بازی کاپیتان تیم ملی ایران روی نیمکت بود. کلاوین استنگس ستاره ملی‌پوش فاینورد در اوقات تلف شده نیمه اول موفق شد گل اول را وارد دروازه حریف اسکاتلندی کند. ایگور پایسائو تنها ۲ دقیقه بعد از اینکه پنالتی خود برابر سلتیک را خراب کرد جای خود را به وینگر ایرانی فاینورد داد تا اسلوت بعد از سه بازی بار دیگر به جهانبخش اعتماد کند. ۱۰ دقیقه بعد از این تعویض آندری لینگر توپی را به محوطه جریمه سلیک ارسال کرد که آلیستر جانستون مدافع این تیم توپ را ناقص دفع کرد تا توپ جلوی پای وینگر ایرانی در یک موقعیت مناسب قرار گیرد. جهانبخش با یک کنترل زیبا و سپس با یک ضربه‌ای فنی دروازه سلتیک را باز کرد تا بدین ترتیب این بازیکن در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا نخستین گل خود را به ثمر برساند.

او حالا ششمین بازیکن ایرانی است که در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می‌شود. جهانبخش با این گل بیست و یکمین گل بازیکنان ایرانی در این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد.

آغاز لیگ‌های اروپایی با غوغای ایرانی‌ها؛ یکه‌تازی یوزها در قاره سبز

فتح آمریکن اسپرس با درخشش کاپیتان تیم ملی ایران

در هفته نخست رقابت‌های لیگ اروپا در گروه دوم، آاک آتن باید در ورزشگاه آمریکن اسپرس به مصاف میزبان خود یعنی برایتون انگلیس می‌رفت؛ تیم آماده‌ای که این روزها با دی زربی در بهترین فرم خود قرار دارد و در لیگ جزیره برای تیم‌های بزرگ دردسر زیادی ایجاد کرده است. آتنی‌ها بازی را در حالی آغاز کردند که احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران از ابتدا در ترکیب این تیم قرار داشت. این تیم خیلی زود در دقیقه ۱۰ بازی روی ارسال احسان حاج‌صفی از روی نقطه کرنر و با ضربه سر و تماشایی سیدیبه دروازه برایتون را زود باز کرد.

این پایان کار کاپیتان تیم ملی نبود. در دقیقه ۴۰، آاک صاحب ضربه ایستگاهی شد و حاج‌صفی پشت توپ ایستاد، اگر چه این موقعیت ایستگاهی فاصله زیادی تا دروازه داشت اما مدافع ایرانی آتنی‌ها توپ را به خوبی به محوطه جریمه برایتونی‌ها ارسال کرد تا در نهایت میات گاچینوویچ مهاجم صربستانی، گل دوم آاک را به ثمر رساند تا بدین ترتیب حاج صفی دومین پاس گل خود را در این بازی به ثب برساند.

در پایان یاران حاج صفی در این بازی موفق شدند میزبان آماده خود یعنی برایتون را شکست دهند و کاپیتان تیم ملی با دو پاس گلی که در این بازی به ثبت رساند نقش پررنگی در این برتری داشت.

حاج‌صفی در این بازی در دقیقه ۵۳ بازی درحالی که توپ را در محوطه جریمه خودی دفع کرد با یان پل فن‌هکه بازیکن برایتون سربه‌سر شد و سر وی شکست تا در نهایت تعویض شود و جایی خود را به دیگر بازیکنی ایرانی این تیم یعنی میلاد محمدی دهد.

آغاز لیگ‌های اروپایی با غوغای ایرانی‌ها؛ یکه‌تازی یوزها در قاره سبز

در هفته نخست رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا در گروه سوم این رقابت‌ها دینامو زاگرب کرواسی در حالی به مصاف تیم آستانه قزاقستان رفت که صادق محرمی مدافع راست تیم ملی ایران از ابتدا در ترکیب این تیم قرار گرفت. در پایان این بازی یاران محرمی در ورزشگاه خانگی خود یعنی ماک سیمیر موفق شدند با نتیجه ۵ بر یک حریف قزاقستانی خود را درهم بکوبند. محرمی در این بازی ۸۹ لمس توپ داشت و در ۶ دوئل از ۸ دوئلی که داشت و ۲ پاس کلیدی به هم‌بازی‌های خود داد. وی همچنین در این بازی ۳ تکل موفق نیز داشت و با دریافت نمره ۷.۱ در بین برترین بازیکنان دینامو زاگرب قرار گرفت.

یاران محرمی در این گروه با کسب ۳ امتیاز و بالاتر از ویکتوریا پلژن در صدر جدول گروه خود قرار دارند.

آغاز لیگ‌های اروپایی با غوغای ایرانی‌ها؛ یکه‌تازی یوزها در قاره سبز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha