۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85232939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرک آستارا فعال شد

آستارا- ایرنا- دومین دستگاه آشکارساز کامیونی گمرک آستارا روز سه‌شنبه در آیینی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی از طریق ویدیو-کنفرانس رونمایی و به طور رسمی فعال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناظر کل گمرکات استان گیلان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و آشکارساز گمرکات کشور گفت: پروژه دستگاه آشکارساز که ۹۵ درصد ساخت داخل است، در بحث ترافیک و به سامان کردن امور در گمرک آستارا بسیار اهمیت دارد که امروز ابنیه ساختمانی و کانتینری آن رونمایی شد.

صادق برزگر افزود: این پروژه بزرگ در راستای تاکید وزیر اقتصاد مبنی بر داخلی‌سازی انجام شد و به جرات می‌توان گفت که از نمونه های چینی هم پیشرفته‌تر، هم به‌روزتر و هم از نظر تعویض، نگهداری و سایر مباحث مربوطه جزو پروژه‌های با فناوری بالا است.

وی بیان کرد: سرعت در ارایه خدمات از ویژگی‌های این پروژه است و حدود ساعتی ۱۰۰ دستگاه کامیون را می‌تواند مورد اسکن قرار بدهد که امید می‌رود آستارا با این تجهیز و توجهی که از سوی وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران انجام شده است، بتوانیم وظایف حاکمیتی را مناسب‌تر انجام دهیم و رضایت‌مندی مردم را هم حاصل کنیم.

ناظر کل گمرکات استان با اشاره به افزایش ۸۳ درصدی حجم و ۹۰ درصدی ارزش واردات گیلان، اضافه کرد: گمرک آستارا به عنوان گمرک بین المللی مهم کشور و فعالیتش بر اساس راهبرد روز کشور مبنی بر افزایش چندبرابری ارتباط با همسایگان بوده و می‌توان آن را گمرک صادرات نامید که موجب افتخار است.

مدیر اجرایی پرتوسازان سلامت سپاهان، شرکت تولیدکننده دستگاه آشکارساز، در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: نکته حائز اهمیت این پروژه بومی‌سازی و فناوری بالای دستگاه است که تا کنون در اختیار سه کشور آمریکا، آلمان و چین بود.

سجاد همتی با اشاره به هزینه بیش از یک هزار میلیارد ریالی ساخت و راه‌اندازی دستگاه آشکارساز در گمرک آستارا افزود: نوع قرارداد و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، تولید، تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری گمرک خاص بود که البته این اقدام مدت زمان خواب دستگاه را در زمان خرابی احتمالی کاهش می‌دهد و نکته دیگر عملکرد بهتر آن نسبت به نمونه مشابه خارجی است.

مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و آشکارساز گمرکات کشور با حضور "سیداحسان خاندوزی" وزیر امور اقتصادی و دارایی به طور همزمان در آستارا، میرجاوه، ساری، عسلویه، خسروی، شلمچه، چذابه، ریمدان و مهران به صورت ویدئو-کنفرانس برگزار شد.

گمرک بندر مرزی آستارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، مبدا و مقصد کارنه‌تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت دارد.

پیش‌ از این استفاده از تنها یک دستگاه آشکارساز در محوطه گمرک آستارا موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم، بازرگانان و رانندگان کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی و تشکیل صف‌های طولانی در محدوده خارج از گمرک می‌شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا که حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در حاشیه دریای خزر واقع شده و از ظرفیت سه گمرک فعال جاده‌ای، ریلی و دریایی با کشور جمهوری آذربایجان برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha