قوه قضاییه توجه ویژه به پرونده‌های حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش مهم حمایت قوه قضاییه در پرونده‌های حقوقی ایثارگران گفت: باید با سیاستگذاری و قانون‌گذاری صحیح حجم شکایات ایثارگران به دیوان عدالت اداری کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست امضای تفاهم‌نامه قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در قوه قضاییه ضمن تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه این نهاد که در سطوح مختلف حامی بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده ایثارگران بوده است، اظهارداشت: پرونده‌های قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسات تابع توسط قوه قضاییه مدیریت و دنبال می‌شود.

وی گفت: همچنین قوه قضاییه در دادگاه ویژه شاهد توجه ویژه به خانواده ایثار و شهادت دارد و این خانواده‌ها از خدمات قوه قضاییه بهره‌مند می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاربه امضای تفاهم نامه با قوه قضاییه افزود: این تفاهم‌نامه که در حال امضا است به معنای آغاز راه جدید با قوه قضاییه است. در هفته قوه قضاییه یکی برنامه‌ها برگزاری نشست با ایثارگران است که نشان دهنده‌ توجه قوه قضاییه به حوزه ایثار و شهادت است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: حوزه ایثار و شهادت سطوح مختلفی دارد. برخی مسائل کلان از جمله نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و راهبردی است. ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارش دهنده هستیم و ابزار نظارتی نداریم اما با کمک سازمان اداری و استخدامی در جشنواره شهید رجایی رتبه‌بندی و امتیازدهی به دستگاه‌ها برعهده بنیاد قرار داد و باید به عدم اجرای قوانین در دستگاه‌ها توجه و این مسئله ریشه‌یابی شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت قوه قضاییه در پرونده‌های حقوقی ایثارگران نقش مهمی دارد، اظهارداشت: قوه قضاییه توجه ویژه به پرونده‌های حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد. ما در بنیاد موظف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و فلسفه ما در بنیاد توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ حرمت خانواده شهدا و ایثارگران است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مقررات باید به درستی اجرا شود و این نیاز به سیاستگذاری بین سه قوه دارد. امیدوارم در مجمع سران سه قوه گفت و گو شکل بگیرد تا چارچوب قوانین منجر به ایجاد عزت و حرمت خانواده ایثارگران شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ارائه پیش‌نویس لایحه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برنامه هفتم توسعه افزود: پس از حضور ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارش شناخت قوانین تهیه شد که بر اساس آن تنها ۱۹ درصد قوانین اجرا شده بود و سایر قوانین ناقص یا اجرا نشده بود که آن را به ۳۰ درصد رساندیم.

وی بیان کرد: لازم است که سیاستگذاری و قانون‌گذاری صحیح انجام شود و حجم شکایات ایثارگران به دیوان عدالت اداری کاهش پیدا کند و از حمایت خانواده قوه قضاییه برخوردار باشیم.

معاون اول رئیس قوه قضاییه نیز در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: امضای این تفاهم‌نامه را باید به فال نیک گرفت. زیرا هفته دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. با توجه به تغییر نسل‌ها، ما وظیفه داریم که این فرهنگ را به درستی تبیین کنیم و اینکه هدف از برپایی نظام توسط بنیانگذار آن امام خمینی (ره) به چه دلیل بوده است و چه وظایفی داریم که باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق گفت: هر چه در نظام داریم به برکت خون شهداست اما دشمن به دنبال تضعیف این روحیه است و بنیاد شهید و امور ایثارگران موفق در خدمت به جامعه ایثارگری بوده است و این کار مقدسی است که ما در قوه قضاییه اعلام می‌کنیم برای هر خدمتی به جامعه ایثارگری درباره پرونده‌ها و مسائل قضایی آمادگی کامل داریم.

محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سهیل کیارش مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست حضور داشتند و در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون اول رئیس قوه قضاییه به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha