طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد نخستین بار در آزادراه قم- تهران اجرا شد

قم –ایرنا- رییس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ،طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در آزادراه قم- تهران اجرا شد.

سید حسن خلیلی نیا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور و در آزادراه قم- تهران به صورت پایلوت اجرا شد. طول عملیاتی خط اجرا شده افزون بر ۹ کیلومتر است.

وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد آزادراه قم- تهران، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تامین شده‌است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در ادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روش‌های اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت: بازتاب(رفلکس) بهتر، ماندگاری بیشتر، جرم پذیری کمتر و غیره از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جاده‌ای در مقایسه با دیگر روش‌ها است.

خلیلی نیا، در خصوص دلیل انتخاب آزادراه قم- تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی اظهار کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر آزادراه قم- تهران به عنوان سومین محور پرتردد کشور و شرایط جوی حاکم بر آن ، این آزادراه برای اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، مناسب تشخیص داده شد.

وی در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های فنی این نوع خط ترافیک جاده‌ای، بازه زمانی خط نگهداری آن است که در مقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد، طولانی‌تر است.

خلیلی نیا تاکید کرد: بی‌تردید از مهم‌ترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آن‌هاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست می‌شود از بین خطوط عبور کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha