زیرساخت‌های هیات دوومیدانی یزد فرسوده است

یزد- ایرنا- نایب رییس هیات دوومیدانی یزد گفت: زیرساخت‌های اولیه این رشته برای برگزاری مسابقات و تمرین ورزشکاران در این شهرستان فرسوده و قابل استفاده نیست.

" طیبه خواجه بافقی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قدمت طولانی برخی از تجهیزات مورد استفاده این رشته پایه و فرسودگی آنها مشکل اصلی و مانع بزرگ جذب بیشتر ورزشکاران و برگزاری مسابقات و تمرینات است.

وی با اشاره به اینکه در یزد استعدادهای خوبی در رشته دوومیدانی وجود دارد و بیش از ۱۰ نفر مدال‌آور مسابقات کشوری در بخش بانوان وآقایان وجود دارد و سه نفر از دختران شامل مریم کاظمی، سمیرا کردعلی و ساناز امیری‌پور در رنکینگ آسیا و دارنده مدال مسابقات بین‌المللی هستند بر ضرورت توجه بیشتر به این رشته تاکید کرد.

این مربی دوومیدانی یزد اظهار کرد: اگر برای حل مشکل زیرساخت دوومیدانی یزد توسط مسئولان ورزش با همکاری بخش خصوصی و خیران اقدام شود شاهد توسعه بهتر و همچنین کسب افتخارات بیشتر در مسابقات ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

ضرورت همراهی حامیان مالی

خواجه بافقی تاکید کرد: نبود حامیان مالی با توجه به هزینه‌بر بودن رشته دوومیدانی از جمله موارد مهمی است که جزو مشکلات محوری است و اگر در این خصوص توسط مسئولان پیگیری و بخش خصوصی جذب شود شاهد یک تحول و قوت قلب ورزشکاران می‌شود.

وی به دیگر مشکلات دوومیدانی شهرستان یزد اشاره کرد و گفت: در بعضی روزهای هفته مجبور به تمرین در ساعات نامناسب تمرینی هستیم که حل آن یک ضرورت است و همچنین راه اندازی و تجهیز سالن مسقف پردیس، کمک موثری برای موفقیت ورزشکاران دوومیدانی دارد.

زیرساخت‌های هیات دوومیدانی یزد فرسوده است

نایب رییس هیات دوومیدانی یزد ابراز امیدواری کرد با همراهی مسئولان، حامیان مالی و اصحاب رسانه بتوان برای ورزشکاران قهرمان و مدال آور و استعدادهای درخشان گام‌های بهتری را انجام داد که جزو مطالبات اصلی است.

خواجه بافقی تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دوومیدانی یزد وجود دارد و فقط اگر بخشی از هزینه اعزام‌ها، میزبانی‌ها و زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم تامین شود نقش مهمی در ارتقای افتخارات و رسیدن به جایگاه حقیقی در کشور دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و هیات دوومیدانی با ۲ هزار ورزشکار فعال در ۱۲ شهرستان استان هیات دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha