۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85118246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

گناوه - ایرنا - سجاد نیک پرست و امیرحسین خسروانی ۲ ورزشکار ملی‌پوش رشته دوومیدانی کم بینایانان و نابینایان از شهرستان گناوه پس از سال‌ها انتظار و وعده همچنان دغدغه مسکن و اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ۲ ورزشکار که به تازگی با درخشش در مسابقات بین‌المللی انتخابی تیم ملی، موفق به کسب سهمیه جهانی و پاراآسیایی شدند، امیدوارند که مشکل مهم و جدی آنها پس از سالها انتظار و پیگیری‌های فراوان برای همیشه برطرف شود تا بتوانند با انگیزه بیشتری در میادین پیش رو افتخار برای کشور کسب کنند.

این ۲ ورزشکار به رغم همه مشکلات و کاستی‌ها و گلایه‌مندی‌هایی که از وعده‌های عملی نشده برخی از مسئولان دارند، اما خود را برای حضور در ۲ رویداد مهم جهانی و آسیایی امسال که قرار است در پاریس و چین برگزار شود، آماده می‌کنند.

ورزشکار دوومیدانی‌کار گناوه‌ای همانند دیگر قهرمانان پارالمپیکی کشور برای دستیابی به مدال زحمات و تلاش زیادی انجام دادند و نام ایران را در جهان سرافراز کردند و اکنون انتظار دارند مسئولان از آنها حمایت و شغلی برایش دست و پا کنند.

آنان از مسئولان ملی و استانی توقع دارند که نگاه ویژه‌ای نسبت به رشته‌های ورزشی که افتخارات بسیاری برای کشور کسب کرده داشته باشند و همه نگاه ها و مساعدت ها به یک رشته خاص معطوف نشود.

سجاد نیک پرست دارنده چندین مقام جهانی و آسیایی گفت: باوجود اینکه ۱۶ سال تیم ملی را همراهی می‌کنم، سالهاست دنبال شغل هستم، ولی هنوز بیکار و زندگی خود را به سختی می‌گذرانم.

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

وی که کسب مدال طلا در پرتاب نیزه مسابقات پارالمپیک لندن و بازی‌های جهانی کره جنوبی را بخشی از کارنامه درخشان خود در میادین بین المللی عنوان می‌کند، افزود: در حالی که مدت زمان فعالیت یک ورزشکار در رشته‌های ورزشی محدود و روزی به پایان خواهد رسید، در آخر همچنان بیکار خواهم ماند و صاحب مسکن نخواهم شد.

نیک پرست که از سال ۸۸ تاکنون عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران بوده است، گفت: در این مدت طولانی از عمر ورزشی خود که مدال‌های رنگارنگی را برای کشورم به ارمغان آورده ام، همه هزینه‌های ورزشی خود را به تنهایی تامین کرده‌ام .

این ورزشکار ملی پوش ادامه داد: می‌دانم با قول‌هایی که از گذشته مسئولان دادند صاحب مسکن شدن و شغل آرزویی است که بر دلم خواهد ماند.

نیک پرست تصریح کرد: نبود امکانات و فضای مناسب در شهر گناوه از دیگر مشکلات برای تمرین کردن و آماده سازی برای حضور در میادین بین المللی است و باید در شهرهای برخوردار از جمله مشهد عزیمت کنم و این موضوع، بار مالی و روانی زیادی را بر من وارد کرده است.

امیرحسین خسروانی دیگر ملی پوش گناوه‌ای که دارنده مقام نخست رشته پرش طول پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، مهم‌ترین دغدغه و مشکل اصلی خود را همانند سجاد نیک پرست بیکاری و مسکن عنوان کرد.

این ورزشکار کم بینا که با سال‌ها تلاش و ممارست در رشته دو و میدانی ( پرش طول) توانسته بر سکوی اول المپیک بایستد، جدا از مسکن و شغل نبود امکانات لازم برای تمرین کردن در گناوه را از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد.

وی بابت عملی نشدن وعده‌های حمایتی مسئولان گله‌مند است و می‌گوید که به دلیل نبود امکانات مناسب از جمله پیست تارتان در محل زندگی خود (بندر گناوه)، در شرایط سخت اقتصادی، گرمای طاقت فرسای جنوب و با تحمل هزینه های سنگین به شیراز عزیمت می کند تا بتواند با آمادگی کامل در عرصه‌های بین المللی و جهانی پرچم کشور را به اهتزاز در آورد.

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

این ورزشکار ملی پوش، نیاز موفقیت و قهرمانی در مسابقات ورزشی را تمرین زیاد می‌داند و براین باور است ورزشکاری که دغدغه شغل، معیشت و بیمه دارد، نمی‌تواند بخوبی روی کار و هدفش متمرکز شود و از مسئولان می‌خواهد به فکر حمایت از ورزشکاران بویژه قهرمانانی که متاهل هستند، باشند.

کسب مدال طلا در مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ در باکو، مدال طلا و یک نقره در ماده پرش طول و ۱۰۰ متر مسابقات در سال ۲۰۱۷ در کشور چک ، مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، مدال طلای پرش طول و نقره ۱۰۰ متر مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در کشور لهستان به دست آوردن سهمیه پاراالمپیک توکیو و رنک ۲ جهان، بخشی از موفقیت‌های این ورزشکار است.

رئیس هیات دوومیدانی نابینایان و کم بینایان گناوه اظهار کرد: این ۲ ورزشکار تاکنون در میادین جهانی و آسیایی و المپیک صاحب چندین مقام برتر شدند و نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

مهرداد بیابانی افزود: کسب موفقیت این ۲ ورزشکار جهت ورود به مسابقات جهانی پاریس و پاراآسیایی چین افتخاری است که نباید به راحتی از آن گذشت.

وی گفت: برای اعزام به مسابقات جهانی پاریس و پاراآسیایی چین از کشور ایران قرار است چهار ورزشکار دوومیدانی کار اعزام شود که ۲ ورزشکار از شهرستان گناوه هستند و مایه مباهات و افتخار است.

وی از مسئولان کشوری و استانی خواست تا زمینه اشتغال و مسکن دار شدن را برای این ۲ ورزشکار و دیگر قهرمانان معلول این شهرستان پیگیری و فراهم کنند.

در جلسه‌ای که هفته جاری در محل فرمانداری گناوه با حضور این ۲ ورزشکار و سه ورزشکار معلول دارنده مدال مسابقات ملی برگزار و از آنها تجلیل به عمل آمد، فرماندار و دیگر مسئولان مرتبط آمادگی خود را پیگیری برطرف کردن مشکلات آنها ابراز داشتند.

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

فرماندار گناوه در همین جلسه با شنیدن مشکلات مسکن و اشتغال مدال آوران در تماس تلفنی از رئیس اداره ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا حضور یابند و به مشکلات آنها رسیدگی شود.

محمدتقی صفری در این جلسه اظهار کرد: ورزشکاران مدال آور معلول این شهرستان که در میادین جهانی و آسیایی افتخار برای کشور آفریدند، ضرورت دارد که تمام توان و تلاش خود را در حمایت از آنها بکار بگیریم.

وی افزود: در طول یک سال اخیر نگاه خاصی به حوزه ورزش این شهرستان بخصوص در زیرساخت‌های ورزشی که در گذشته دارای رتبه‌ای پایین بوده، شده است و در این زمینه چندین پروژه مهم در دست اجرا است .

صفری گفت: احداث پیست تارتان از آرزوهای دیرینه ورزشکاران دوومیدانی کار بخصوص معلولان و جانبازان بوده است که پروژه آن فعال است و تلاش خواهیم کرد در سال جاری تکمیل شود.

فرماندار گناوه افزود: در زمینه اشتغال از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توقع داریم که این موضوع را در اولویت اصلی و در کوتاه ترین زمان ممکن قرار دهد.

وی تصریح کرد: درخصوص بحث مسکن ورزشکاران مدال‌آور نیز ضمن اینکه در اولویت زمین قرار خواهند گرفت و اگر خود زمین داشته باشند می‌توانند از تسهیلات بانکی در قالب خود مالکی استفاده کنند.

وی از رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه خواست برای اختصاص اعتبار به تیم‌ها و ورزشکاران ، رشته‌هایی را در اولویت قرار دهد که در سطح بین‌المللی و کشور بدرخشند و صاحب مقام می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: این ورزشکاران افتخارآفرین در عرصه بین المللی شایسته بهترین ها هستند و آمادگی برای پیگیری خواسته آنها را دارم.

کاظم فتحی بیان داشت: توجه و رسیدگی به مطالبه ورزشکاران معلول بخصوص مدال‌آوران ملی‌پوش از جمله در زمینه اشتغال و امکانات ورزشی در دستور کار قرار دارد .

وی درخصوص پیست تارتان که از خواسته‌های دیرینه ورزشکاران دوومیدانی کار این شهرستان است، بیان کرد: با توجه به سابقه و افتخارات دو و میدانی کار شهرستان در میادین بین المللی بویژه ورزشکاران مدال آور پارالمپیک، احداث پیست تارتان از خواسته‌های دیرینه این قشر است که در دولت سیزدهم محقق و از سال گذشته با اختصاص اعتبار ۱۶ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی گفت: امیدواریم که پیست تارتان تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری برسد تا ورزشکاران ملی پوش و بقیه دوومیدانی کاران از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.

کریم صفایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه نیز اظهار کرد: خواسته ورزشکاران معلول در زمینه اشتغال را بطور جد دنبال خواهم کرد.

رئیس اداره بهزیستی گناوه بیان داشت: ورزشکاران معلول این شهرستان بسیار مستعد و توانمند هستند و تاکنون افتخارات زیادی برای کشور به دست آورده اند و به عنوان نمونه در یک دوره مسابقه بین المللی موفق به کسب ۱۶ مدال رنگارنگ شدند.

وی افزود: ورزشکاران مدال‌آور معلول شهرستان در میادین بین المللی ، برای آمادگی و حضور در این مسابقات با هزینه شخصی خود تمرین می کنند و نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارند.

خرم نژاد گفت: در زمینه اشتغال این ورزشکاران با مرکز در استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و در حوزه مسکن نیز بهزیستی در صورتیکه تا حد سقف ساختمان کار کرده باشند، ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha