۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85223085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات رسانه‌ای ایران با السودانی دیدار کرد / تقدیر از دولت عراق برای تسهیل زیارت اربعین

بغداد- ایرنا- هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران جمعه شب با نخست وزیر عراق دیدار و از تلاش‌های دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور برای تهسیل زیارت اربعین تقدیر کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور جمعه شب با هیاتی از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌ای که رسانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی می‌کنند، دیدار کرد.

هیات مطبوعاتی ایران با تشکر از استقبال گرم السودانی از تلاش‌های مضاعف عراق، دولت و مردم این کشور در میزبانی از میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی اربعین حسینی قدردانی کرد.

این هیات تاکید کرد: سازماندهی عظیمی که در سال جاری در زیارت اربعین امام حسین (ع ) شاهد بودیم، اهتمام و بالاترین سطح علافه مندی به این مناسبت بزرگ را در دل مسلمانان بازتاب داد.

هیات رسانه‌ای ایران اشاره کرد که ارتباط و هماهنگی رسانه‌ای بین دو کشور درخصوص موضوعات مختلف که موجب افزایش منافع دو کشور و مردم آن می‌شود با اهمیت است.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که این کشور سیاست همگرایی دیدگاه‌های منطقه‌ای را دنبال می‌کند.

هیات رسانه‌ای ایران با السودانی دیدار کرد / تقدیر از دولت عراق برای تسهیل زیارت اربعین

السودانی با خیر مقدم به هیات خبرنگاران ایرانی، روابط تاریخی و محکم دو کشور همسایه و پیوندهای مذهبی و اجتماعی را که موجب تقویت روابط برادرانه میان دو ملت عراق و ایران شده است را ارج نهاد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه روابط تاریخی کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات و پیشرفت ملت‌های آنها باشد بر نقش پیشگامی و محوری این کشور در منطقه و اتخاذ سیاست همگرایی دیدگاه‌های منطقه‌ای که در جهت تلاش برای تقویت امنیت و ثبات و همچنین رویکرد دولت عراق برای ایجاد مشارکت سازنده اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان است، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha