تردد زائران اربعین از مرز خسروی به حدود ۸۳۳ هزار نفر رسید

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تردد زائران اربعین از اول تا نوزدهم ماه صفر (۲۷ مرداد تا ۱۴شهریور ماه) از مرز رسمی خسروی به عنوان دروازه اصلی و قدیمی عتبات عالیات و کربلای معلی به ۸۳۲ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

«فریبرز کرمی» روز چهارشنبه با تسلیت ایام اربعین حسینی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ترددهای صورت گرفته از اول صفر تا پایان نوزدهم این ماه در مجموع ۵۵۹ هزار و ۹۴۸ زائر از این مرز عازم کربلای معلی شده و ۲۷۲ هزار و ۷۸۲ زائر نیز از از طریق این مرز رسمی به کشور بازگشته اند.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع چهار هزار و ۱۶۹ زائر از مرز خسروی با زیرساخت های بسیار مطلوب عازم عراق و حضور مراسم باشکوه اربعین حسینی شده اند و ۴۶هزار و ۴۸۹زائر نیز از همین گذرگاه به کشورمان وارد شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: هم اکنون در پیک بازگشت زائران به کشورمان هستیم ضمن اینکه تردد در این گذرگاه روان و ورود و خروج زوار به شمکل مطلوبی در جریان است.

کرمی ادامه داد: روند خروج زائران اربعین حسینی از مرز خسروی کاهشی شده ولی شاهد حضور چند برابری زائران برای بازگشت به کشور هستیم.

وی اضافه کرد: مجموعه پایانه مرز خسروی و تمام امکانات و زیرساخت ها برای ورود و خروج زائران از این گذرگاه رسمی آماده پذیرش و حضور زائران بوده و به منظور سهولت در تردد زائران و برابری گیت های طرف عراقی با گیت های مستقر در مرز خسروی ۹۰ گیت در خاک عراق و در منذریه همراه با زیرسازی، سایبان، گیت‌های گذرنامه، امکانات و تجهیزات لازم با هدف تسهیل در تردد زائران و متناسب سازی با امکانات در مرز خسروی ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا؛ مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha