مقام فراجا: در آستانه اربعین ۷۰۰ هزار زائر با امنیت کامل از مرز خسروی وارد عراق شدند

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: یک روز مانده به اربعین ۷۰۰ هزار نفر زائر کربلا از مرز خسروی بدون کوچکترین مشکل امنیتی وارد عراق شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «سردار کیاست سپهری» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از روند تردد زائران رابعین در مرز خسروی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال گذشته ایران خود را برای این اتفاق عظیم آماده کرده بود و تا امروز به دنبال هموار کردن مسیر تردد زائرین عزیز بوده ایم تا برای رسیدن به عتبات عالیات با سرعت بیشتری پیش بروند.

وی ادامه داد: علاوه بر هموار کردن مسیر برای زائرین به دنبال این بوده ایم که زائران هم در مرزهای کشور هم در خاک عراق با امنیت کامل تردد کنند، تعامل و همکاری خوبی بین دو کشور ایران و عراق برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم برقرار شده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: بر اساس نظرخواهی روزهای گذشته از زائرین مشخص شد که زائران از خدمات رسانی رضایت داشته اند و این نشان دهنده این است که برای سال آینده باید آمادگی پذیرایی از یک و نیم میلیون زائر را داشته باشیم.

وی افزود: البته در زیرساخت های موجود کاستی هایی وجود دارد که حتما برای سال آینده برطرف خواهد شد، پس از اربعین کار رها نخواهد شد و باید به فکر ساماندهی پایانه شهرستان قصرشیرین و اطراف آن، پارکینگ ها و ترمینال مسافربری این شهرستان باشیم.

سردار سپهری گفت: همچنین به دنبال این هستیم در پایانه منذریه نیز متناسب با پایانه خسروی ظرفیتی را برای تردد بهتر زائران ایجاد کنیم و مسئولان عراقی این قول را به ما داده اند که پس از اربعین استارت کار را بزنند.

یک روز مانده به اربعین ۷۰۰ هزار زائر در امنیت کامل از مرز خسروی وارد عراق شدند

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه بیان کرد: مرز خسروی با توجه به راه های دسترسی بسیار استاندارد، چهار بانده بودن، نبود مشکلات ترافیکی حاد، دارا بودن کمترین پیچ حادثه خیز در استان، ظرفیت بالای پذیرش زائران و دارا بودن کوتاه ترین راه برای رسیدن به کربلا مطمئن هستیم که در سال های آینده تردد زائران از این مرز بیشتر از پیش خواهد بود.

وی با اشاره به امکاناتی که امسال در این پایانه فراهم شد، اظهار کرد: امیدواریم که این امکانات روز به روز بیشتر شود و همچنین امید داریم سال های آینده نیز توفیق خدمت رسانی به زائران را داشته باشیم.

سردار سپهری در پایان گفت: با توجه به حضور چند روزه زائران در کشور عراق و خستگی ناشی از آن و ترافیک سنگین در محور مواصلاتی به مرز خسروی از زائران تقاضا می شود در شهرستان قصرشیرین یا در پایانه خسروی چند ساعتی را استراحت کنند و سپس به سمت مقصد حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha