۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85221544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرج برگزار شد

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85221544
راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرج برگزار شد

کرج – ایرنا – همزمان با روز اربعین حسینی نهمین سال راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان کرج در یک مراسم باشکوه و در یک مسیر ۱۰ کیلومتری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هر سال جمعی از مردم و عزاداران حسینی توفیق حضور در کربلای معلی و نجف اشرف برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را دارند ولی جمع زیادی از زیارت اربعین حسینی جا می مانند.

جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی و دلسوختگان عزادار در استان البرز از ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه از مناطق مختلف استان به سمت بقاع متبرک امامزادگان البرز حرکت کردند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرج برگزار شد

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در البرز برای نمایش اوج شور و دلدادگی برای شهدای کربلا و اسرای دشت نینوا، همنوا با عزاداران در کربلای معلی همراه با اشک حسرت از جاماندگی این همایش میلیونی، عزاداری کردند.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی نمادی از عاشقی و دلدادگی است و در البرز دهها هزار نفر از عزاداران با در دست داشتن بیرق های سیاه و تشکیل دسته های عزاداری در خیابان های شهرهای این استان به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع )حرکت کردند.

روحانیون، نیروی نظامی ، انتظامی ، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا، فرهنگیان و مسوولان از شرکت کنندگانی بودند که در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان های استان البرز حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی برای نهمین سال متوالی برگزار می شود و هم اکنون عزاداران حسینی درشهرستان کرج در مسیر ۱۰ کیلومتری آستان مقدس امامزاده حسن (ع) تا امامزاده محمد (ع) مسیر پیاه روی را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولایی برحق» اظهارکرد: امسال نیز بزرگترین تجمع در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج برگزار شد که عزاداران از مسیرهای تعیین شده حرکت کرده و پس از عزاداری در مسیر، در این بقعه متبرکه نیز به عزاداری پرداخته و این مراسم با برگزاری نماز جماعت پایان می یابد.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرج برگزار شد

وی افزود: در طول مسیر عزاداری و در بقاع متبرکه ای که مراسم جاماندگان اربعین حسینی برگزار شده موکب هایی نیز برپا شده تا خدماتی همچون پیاده روی اربعین حسینی در عراق را شامل پذیرایی، آرایشگاه، خیاطی، کفشدوزی و کفاشی، مشاوره و خدمات پزشکی ارایه کنند.

ولایی برحق بیان کرد: در مسیر ۱۰ کیلومتری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ۲۰۰ موکب مردمی و نهادهای مختلف برپا شده است.

وی اضافه کرد: امروز آیین پیاده روی جاماندگان اربعین علاوه برکرج در شهرستان های دیگر نیزبه صورت ویژه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha