۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85219195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند فعالیت صنایع در گرو اخذ دانش نمادها

۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبر: 85219195
روند فعالیت صنایع در گرو اخذ دانش نمادها

قزوین - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری قزوین گفت: برای شتاب بخشیدن به روند فعالیت صنایع در حوزه استفاده از محصولات دانش بنیان ها نیازمند سرعت بخشیدن به اخذ مجوز دانش نمادها (گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان) هستیم.

جعفر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور و برای شکوفاتر کردن این حوزه و نیز افزایش و رقابتی کردن چرخه تولید، با وجود شرایط تحریمی هیچ راهی به غیر از دانش بنیان کردن اقتصاد و صنایع وجود ندارد.

وی ادامه داد: برهمین اساس و در کنار حمایت از شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان، به بررسی و تسهیل در امر برطرف سازی عدم نوآوری در چرخه تولید صنایع و تولیدکنندگان بزرگ که به عنوان یک تهدید در حال آسیب رساندن به صنعت کشور هستند، پرداخته ایم.

به گفته وی، ارتباط پارک های علم و فناوری با اداره کل استاندارد می تواند تسهیل کننده امور چنین واحدهایی باشد زیرا استاندارد ضریب نفوذ بسیاری بالایی در امر توسعه تولید برعهده دارد.

احمدی، یکی از مشکلات مهم شرکت های نوپا را بازار فروش آنها دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد می تواند ضمن فرآهم آوردن شرایط اخذ مجوز و دانش نماد (گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان)، صنایع را به استفاده از فناوری های جدید در این حوزه سوق داده و الزاماتی را در استفاده از این نوآوری و فناوری ها در زنجیره ارزشی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: بدون شک استاندارد بودن محصولات شرکت های دانش بنیان در افزایش قدرت رقابت پذیری در بازارهای تجاری نقش بسزایی دارد تا جایی که واحدهای تولیدی با استانداردسازی محصولات خود بازار فروش بهتری را نیز کسب خواهند کرد.

رییس پارک علم و فناوری قزوین به برگزاری ۲ دوره رویداد "تانا" در این استان اشاره کرد و یادآور شد: با برگزاری رویدادهای یاد شده ضمن نیازسنجی صنایع و واحدهای تولیدی استان، با معرفی واحدهای فناور اقدام به رفع برخی نیازهای آنان شد تا جایی که در امر این رویدادها، قراردادهایی در راستای همین مساله نیز منعقد گردید.

احمدی اضافه کرد: بدون تردید هر قدر بتوانیم در این راستا و در کاهش نظام بروکراسی اداری گام های اساسی برداریم، می توانیم نقش موثر و سازنده ای را در حوزه فرآیند تولیدات دانش بنیام ایفا کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha