راه‌اندازی کارگاه آموزش هوش مصنوعی و تجاری در فنی و حرفه‌ای ساوه

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: کارگاه آموزش هوش مصنوعی و تجاری برای اولین‌بار در مراکز فنی و حرفه‌ای کشور در شهرستان ساوه راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمیدرضا رستمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این کارگاه ۱۲ مهارت آموزشی به علاقمندان به شکل رایگان ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر کارگاه هوش مصنوعی و تجاری، کارگاه TRIZ ( حل مسئله به شکل خلاقانه) نیز در ساوه راه‌اندازی شد.

ارایه ۲ میلیون ۵۷۵ هزار نفر ساعت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در ادامه گفت: ۲ میلیون ۵۷۵ هزار نفر ساعت در سال‌ جاری، آموزش مهارتی برای مخاطبان ۱۷گانه این استان ارایه شد.

رستمی افزود: یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت از این تعداد آموزش در بخش دولتی و ۸۷۰ هزار نفر ساعت نیز در بخش غیردولتی ارایه شد.

وی بیان کرد: ۳۱۲ نفر ساعت در سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲۱۸ نفر ساعت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۵۶ نفر دوره مشمولان بیمه بیکاری، ۵۰۰ نفر ساعت زنان خانه‌دار و ۱۲۷ نفر زن خودسرپرست، بخشی از آموزش‌های ارایه شده برای مخاطبان استان در سال جاری است.

راه‌اندازی کارگاه آموزش هوش مصنوعی و تجاری در فنی و حرفه‌ای ساوه

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال از سفر استانی رئیس‌جمهوری به فنی و حرفه‌ای استان مرکزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در بخشی دیگری از سخنانش، گفت: این اعتبار صرف تکمیل، تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز تکمیل چهار طرح نیمه کاره به نام دپارتمان محیط زیست و انرژی در اراک، ساوه، کمیجان و خنداب شده که یک دهه از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته است.

رستمی افزود: در سال جاری روند تکمیل این طرح‌ها پیگیری شد و تاکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۶۴ درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی جذب کار شده‌اند، یا خود اشتغالی داشتند.

رشد ۳۰۰ درصدی صدور مجوز کسب و کار در استان مرکزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: تا قبل از دولت سیزدهم برای صدور مجوز کسب و کار ۶ ماه تا ۲ سال زمان لازم بود، اما در دولت مردمی، این بازه زمانی برای آموزشگاه‌های آزاد به سه روز رسیده است.

رستمی در ادامه به طرح تابستانه مهارت اشاره کرد و افزود: در این طرح تفاهم‌نامه‌ای هفتگانه بین دستگاه‌های مختلف منعقد شد تا در طول سه سال دانش‌آموزان به صورت رایگان از دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: تاکنون۲ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز ۱۰ تا ۱۸ سال در ۲ گروه سنی از ۱۵ تیر تا پایان تابستان از آموزش‌های موردنظر بهره‌مند شدند.

۲۱ مرکز دولتی، ۴۲۰ آموزشگاه آزاد و ۱۵۰ مرکز جوار کارگاهی ( واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارایه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha