۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85210978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در یزد پرداخت شد

یزد- ایرنا- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در یزد گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۸ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال در استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا "امیرحسینی" روز شنبه به مناسبت هفته دولت و بانکداری اسلامی(هفتم شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تسهیلات در این بانک به صورت قرض الحسنه و کارمزد چهاردرصد است افزود: از مبلغ یاد شده ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب ۳۳ هزار فقره تسهیلات به متقاضیان اعطا شد.

وی با اشاره به تسهیلات حمایتی مانند وام تبصره ۱۶، وام ازدواج و فرزندآوری در راستای مسئولیت اجتماعی از سوی این بانک اظهار کرد: در همین راستا از هفته دولت سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۴۷۱ فقره تسهیلات به ارزش سه هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

حسینی ادامه داد: همچنین در این مدت ۷۵۴ میلیارد ریال وام فرزندآوری به یکهزار و ۶۹۵ نفر، ۸۸۹ فقره وام ازدواج به ارزش یکهزار و ۳۷۷ میلیارد ریال و یکهزار و یکهزار و ۵۳۸ فقره وام به بیماران خاص اعطا شد.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد با اشاره به تسهیلات کالاکارت به افراد بالای ۱۸ سال در استان گفت: این وام خرید کالای ایرانی با سقف ۱۵۰ میلیون تومان است که به چهار هزار و ۳۸۵ نفر در استان پرداخت شد.

حسینی با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از بانک قرض الحسنه ایران خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته مجوز پرداخت حقوق و مزایای دستگاه‌ها و ادارت دولتی توسط وزارت اقتصاد و دارایی را صادر کرد که این اقدام در سیستم نظام بانکی برای نخستین بار اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: اکنون درکشور حقوق و مزایای ۷۰ هزار کارمند و کارگر از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می شود که این رقم در استان ۲ هزار و ۲۷۰ مورد است.

حسینی با اشاره به حمایت این بانک از شرکت های دانش بنیان افزود: در سال گذشته تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت های پرداخت می شد که این رقم اکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰۰ هزار نفر شهروند این استان در این بانک حساب دارند و ۱۴ شعبه در استان فعال است.

وی با اشاره به مزایای خدمات آنلاین تصریح کرد: جلوگیری از ازدحام و ترددهای شهری، کاهش شیوع انتقال بیماری ها، صرفه جویی در وقت مردم، کاهش مصرف انرژی و در نهایت اینکه متقاضیان به صورت شبانه روزی می توانند از خدمات یک شعبه استفاده کنند از جمله مزایای خدمات آنلاین این بانک است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha