بیمه سلامت مازندران بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور پرداخت کرد

ساری- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به مشکلات مربوط به پیری جمعیت این استان گفت که بیش از ۳۰ میلیارد ریال از سوی این نهاد برای درمان زوج‌های نابارور پرداخت شده است.

حسین جلاهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات مربوط به پیری جمعیت استان، فرزندآوری و درمان زوج های نابارور را از اولویت‌های اصلی بیمه سلامت در مازندران عنوان کرد و افزود: مازندران دارای ۲۵ هزار زروج نابارور است و این افراد می توانند از مزایای بیمه‌ای این نهاد بهره مند شوند.

وی بیمه رایگان برای مادران نازا را از دیگر خدمات ارائه شده توسط بیمه سلامت مازندران به زوج های نابارور ذکرکرد و اظهار داشت: زوج های نابارور می توانند با زیرپوشش قرار گرفته بیمه سلامت از مزایای تخفیف ۹۰‌ درصدی تعرفه بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی بهره مند شوند.

این مقام مسوول تمرکز روی درمان زوجین نابارور را یکی از راه‌های مهم افزایش جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: هرم جمعیتی مازندران بگونه ای است که اگر مراقبت نشود در سیاه چال جمعیتی قرار خواهیم کرد که ضربات جبران ناپذیر زیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۲ درصد جمعیت مازندران برابر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، بیان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۶۹۵ مرکز با بیمه سلامت مازندران طرف قرارداد هستند و به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: هم اکنون یکهزار و ۶۲ نفر از گروه پزشکان فوق تخصص، فلو و پزشکان عمومی و داندانپزیک، ‌۱۳۴ آزمایشگاه، ۶۷ مراکز تصویربرداری و پزشکی هسته ای، ۴۸ بیمارستان دولتی و خصوصی، پنج مرکز جراحی محدود و دیالیز، سه مرکز ناباروی مستقل، ۶۸۳ داروخانه خصوصی، ۳۶۰ مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۲۰۰ مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی و ۶۹ مرکز درمان اعتیاد با بیمه سلامت مازندران طرف قرارداد هستند و به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند. .

جلاهی از پرداخت یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه درمانی بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت مازندران در سال گذشته خبرداد و گفت: از ۱۹ بهمن پارسال با زیرپوشش قرار گرفتن ۵۸ منطقه برخوردار و کم برخوردار و آسب پذیر، در مجموع بیش از یکصد هزار نفر به طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی امید به زندگی در مازندران را قبل از وقوع انقلاب اسلامی ۵۴ سال عنوان کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی و در سایه خدمات ارائه شده، اکنون سن امید به ۷۵ سال افزایش یافته است که البته این میزان در بانوان یک تا دو سال بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه از دی ماه پارسال طرح پوشش بیمه رایگان از سوی دولت سیزدهم اعلام و ابلاغ شد، ادامه داد : در این مدت در مازندران ۱۶۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و بیشتر افرادی هستند که زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نبودند و در مناطق کمتر برخوردار و محروم زندگی می کردند.

این مقام مسئول گفت : این مجموعه برای ردگیری و یافتن افراد فاقد بیمه و برای زیر پوشش قرار دادن آنها حتی مبادرت به اعزام و استقرار تیم ها در ۳۴ نقطه محروم و دور از دسترسی استان کرده است تا این افراد شناسایی و زیر پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند.

جلاهی ادامه داد: براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، همه شهروندان فاقد بیمه پایه، می توانند جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان نسبت به بیمه خود و خانواده اقدام کنند.

بیمه سلامت مازندران بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور پرداخت کرد

وی با اشاره به اینکه بر اساس بند "د" تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می گیرند، ادامه داد: افرادی که در بیمارستان بستری اما زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند، می‌توانند قبل از ترخیص از بیمارستان با ژرداخت حق بیمه، از مزیای آن بهره مند شوند.

وی با عنوان اینکه طرح پوشش بیمه زندانیان، معتادان و افراد مجهول الهویه در قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه پیش بینی شده است، در بخش دیگر سخنان خود گفت که در طرح دارویار از ۲۳ تیرماه سال گذشته، ۱۳۸۵ اقلام دارویی مشمول ارز ترجیحی شدند و یکهزار و یک اقلام نیز علاوه بر سهم ارز، سهم سازمان هم محاسبه و ۳۸۴ اقلام فقط سهم ارز محاسبه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت پنج هزار میلیارد تومان اعتبار بابت هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج مازندران در سال گذشته خبرداد و گفت که این استان در بحث شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

جلاهی میزان اعتبار تخصیص یافته بابت هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج مازندران در سالجاری را هفت هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha