۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85201946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۴ هزار تن آسفالت در جاده‌های کرمانشاه استفاده شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه این استان از محورهای اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) است از ابتدای سال‌جاری تاکنون به صورت امانی و پیمانی ۳۴۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و روکش آسفالت در جاده‌های استان مصرف شده است.

«فریبرز کرمی» روز جمعه به ایرنا افزود: در محورهای مواصلاتی استان، ۲۸۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت رگلاژی و رویه‌نهایی انجام شده است.

وی درباره انجام عملیات آسفالت در بزرگراه کربلا که یکی از اصلی‌ترین محورهای تردد زوار عتبات عالیات است، گفت: در ۲۰۴ کیلومتر از محور شریانی بزرگراه کربلا عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است که باتوجه به تلاش‌های شبانه روزی همکاران از برنامه هدف جلوتر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۴۵ کیلومتر از راه‌های فرعی و ۳۳ کیلومتر از راه های روستایی روکش رگلاژی و رویه نهایی انجام شده است.

وی گفت: ۳۳ کیلومتر روکش حفاظتی (اسلاری سیل)، ۳۲ کیلومتر ساخت و آسفالت راه‌های روستایی، ۴۲ کیلومتر لکه گیری آسفالتی، درزگیری پلیمری ۱۴۱ هزار متر و ۷۰ چاله پرکنی، لکه‌گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه ای به صورت امانی نیز در این مدت انجام شده است.

کرمی در پایان افزود: تناژ آسفالت مصرفی به صورت پیمانی ۳۳۰ هزار تن، تناژ آسفالت مصرفی به صورت امانی ۱۴ هزار تن و تناژ آسفالت مصرفی به صورت پیمانی و امانی ۳۴۴ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha