۹۷۱ کیلومتر عملیات آسفالت امسال در جاده‌های کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: در جهت بهسازی و ایجاد تردد ایمن در محورهای مواصلاتی استان، طی ۱۱ ماه گذشته ۹۷۱ کیلومتر عملیات آسفالتی انجام شده است.

«علی سلیمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، باتوجه به نزدیک شدن به ایام عید و آغاز سفرهای نوروزی، از آماده‌سازی و بهسازی جاده‌ها مانند اصلاح و ترمیم روکش آسفالت در برخی از محورها خبر داد و افزود: طی این مدت عملیات روکش آسفالت، لکه‌گیری، شانه سازی و چاله پرکنی در ۹۷۱ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

وی اظهار داشت: روکش آسفالت رویه نهایی پیمانی ۲۷۴ کیلومتر و روکش آسفالت رویه رگلاژی پیمانی ۱۵۲ کیلومتر انجام گرفته است.

معاون راهداری استان کرمانشاه درباره دیگر اقدامات آسفالتی انجام شده، گفت: شانه سازی آسفالتی بصورت پیمانی ۲۰ کیلومتر، لکه گیری آسفالت پیمانی ۱۳۲ کیلومتر و ۲۹۱ کیلومتر چاله پرکنی، لکه گیری، آسفالت رگلاژی موضعی به صورت امانی اجرا شده است.

وی درباره تناژ آسفالت مصرفی گفت: تناژ آسفالت مصرفی بصورت پیمانی ۴۵۷ هزار و ۷۲۳ تن و تناژ آسفالت مصرفی بصورت امانی ۹ هزار و ۳۴۹ تن است.

سلیمی در پایان افزود: جمع کل تناژ آسفالت مصرفی در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۴۶۶ هزار و ۶۷۲ تن است که این تناژ رکورد جدیدی در زمینه تناژ آسفالت در سطح جاده های استان کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع مساحت، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha