رئیس اتاق بازرگانی: پهنه‌های معدنی خراسان جنوبی آزادسازی شود

بیرجند - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: درخواست ما این است که محدوده‌های معدنی بلوکه شده در خراسان جنوبی آزادسازی شود و برای حضور استان در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی حمایت لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا خامه‌زر روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، با اشاره به مصوبات این شورا افزود: لازم است اداره کل منابع طبیعی و اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت پیگیری‌های لازم را برای آزادسازی بلوکه‌های معدنی استان انجام دهند.

وی عنوان کرد: همچنین ایرادات طرح دستورالعمل نقشه‌برداری پهپادی در راستای دریافت حقوق دولتی معادن به وزارت صمت اعلام شود و خراسان جنوبی در این زمینه به عنوان پایلوت انتخاب نشود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خواستار پیگیری در زمینه انتقال حساب واحدهای بزرگ معدنی به داخل استان شد و تصریح کرد: اگر نتوانیم در استان جذب سرمایه و گردش مالی داشته باشیم اما می‌توانیم جلوی خروج سرمایه را بگیریم.

وی گفت: برخی دستگاه‌ها نیروی کارشناسی خود را به جلسات کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می‌فرستند که این افراد قدرت تصمیم گیری بالایی ندارند و لازم مدیران در این جلسات حضور داشته باشند.

درخواست بخش خصوصی برای آزادسازی پهنه‌های معدنی خراسان جنوبی

خامه‌زر با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی - آبان‌ امسال در تهران - افزود: برای حضور در این نمایشگاه باید بخش دولتی حمایت‌های مالی لازم را داشته باشد تا بتوانیم ظرفیت‌های معدنی استان را به نحو احسن در سطح کشور معرفی کنیم.

وی به راه‌اندازی دبیرخانه مشترک بخش خصوصی استان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم نظرات بخش خصوصی در انتصاب مدیران استان لحاظ شود همچنین روند سرپرستی برخی ادارات کل طولانی شده که نیاز است هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف و مدیران با عنوان مدیرکلی فعالیت داشته باشند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست از آزادسازی ۶ پهنه اکتشافی معدنی در استان خبر داد و گفت: آزادسازی پهنه اکتشافی به وسعت ۹ هزار و ۸۸۴ کیلومتر مربع در ۲۲ مرداد انجام شده است.

حامد حسن‌نژاد عنوان کرد: پهنه‌های اکتشافی چاه مضراب، ماهیرود، مهرجان، پهنه‌های جنوب نایبندان، کوچکعلی نایبندان و پهنه شرق نایبندان از ۲۲ مرداد امسال برای سرمایه گذاران معدنی آزادسازی شد.

وی افزود: موقعیت و اطلاعات این پهنه‌ها در سامانه کاداستر مشخص شده و متقاضیان ثبت محدوده‌ها می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین کمتر از ۶ ماه در استان ۲ مزایده معدنی را برگزار کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha