۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85200883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان مسابقات سوارکاری شمالغرب کشور را میزبانی می‌کند

زنجان - ایرنا - رئیس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: مسابقات سوارکاری شمالغرب کشور به میزبانی استان برگزار می‌شود و ۱۳۰ شرکت کننده از چهار استان برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدرضا رجبی خمسه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات سوارکاری شمالغرب کشور با مشارکت استان های آذربایجان غربی، همدان، قزوین و زنجان در باشگاه سوارکاری کالسکه طلایی زنجان به مدت ۲ روز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اغلب مسابقات سوارکاری کشور در پایتخت برگزار می شود و به دلیل تمرکز گرایی برنامه ریزی شد که این رویداد مفرح نیز با همکاری سایر استان ها برگزار شود.

این مسوول ادامه داد: استان های شمالغرب کشور به ویژه زنجان از ظرفیت بالایی برای برگزاری مساباقت سوارکاری ملی و حتی بین المللی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سوارکاری این استان پس از ۲ سال دوران کرونایی راکد هم اکنون در وضعیت خوبی به سر می برد، اظهار داشت: در زمان حاضر حدود ۴۰ سوار کار حرفه ای در استان فعالیت می کنند که حرفی برای گفتن در سطح رویدادهای ملی دارند.

رئیس هیات سوارکاری استان زنجان ادامه داد: ۶۰ درصد شرکت کنندگان مسابقات سوارکاری شمالغرب کشور به سوارکاران زنجانی اختصاص دارد و ۵۰ درصد شرکت کنندگان سوارکار این رخداد را بانوان تشکیل می دهند که این موضوع بیانگر ورود فعالانه این قشر در رشته سوارکاری است.

خمسه از جمله مشکلات کنونی این رشته ورزشی را نبود اسب های خوب عنوان کرد و افزود: این هیات نیز همانند هیات های دیگر ورزشی از کمبود منابع مالی رنج می برد و با این وجود، سالانه ۱۰ تا ۱۵ برنامه مختلف برگزار می کند و انجام این اقدامات به پویایی سوارکاری در استان منجر شده است.

مسابقات سوارکاری شمالغرب کشوری در بخش زنان و مردان از ۲۶ تا ۲۷ مرداد سال جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha