۱٠ هزار بیمار خاص در کهگیلویه و بویراحمد خدمات رایگان دریافت می کنند

یاسوج - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱٠ هزار بیمار خاص و سرطانی در استان خدمات رایگان به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، "سعید جاودان سیرت" روز چهارشنبه اظهار کرد: این تعداد بیماری در استان خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی مرتبط با بیماری خود را رایگان دریافت می‌کنند.

جاودان سیرت تاکید کرد: نگاه دولت به حوزه سلامت و خدمات درمانی عموم مردم در همه رده‌های سازمانی این بخش جاری است و تلاش می‌شود تا بیماران رنجی غیر از بیماری نداشته‌ باشد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی گفت: در سفر هیات دولت ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی استان با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال مصوب شد که این میزان اعتبار جدای از اعتبار بیمارستان دهدشت و درمانگاه پاتاوه است.

برای تامین بالگرد هوایی استان رایزنی هایی انجام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت تامین و خدمات اورژانس هوایی در استان، گفت: رایزنی‌ها با چند شرکت برای تامین هلی‌کوپتری انجام شد و امیدواریم بتوانیم از هلی کوپتری با کیفیت برای اورژانس هوایی استفاده کنیم.

" تنها بالگرد اورژانس هوایی یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال ماموریت و فرود در روستای "سرآسیاب" دهستان" آجم" از توابع بخش "دیشموک" سقوط کرد که هم اکنون اورژانس هوایی استان بالگرد ندارد و تامین بالگرد برای استان کوهستانی و مناطق صعب العبود ضروری است.

جاودان سیرت ادامه داد: تجهیز بیمارستان سوختگی گچساران، تامین یونیت های دندانپزشکی گچساران، خرید دستگاه رادیوتراپی از جمله تعهداتی است که در سفر دوم ریاست جمهوری به عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است و در مجموع بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد.

سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

وی با ابراز نگرانی از سرانه فضای آموزشی چهار متر و ۵٠ سانتیمتر به ازای هر دانشجو در استان یادآور شد: این سرانه در سطح کشور ۱۵ متر است که ارتقای سرانه آموزشی با اعتبارهای در نظر گرفته شده برای سه دانشکده استان هدفگذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فعالیت ۹ بیمارستان وابسته به علوم پزشکی و سه بیمارستان دیگر نیز در سایر بخش‌ها، یادآور شد: ۲ هزار و ۵۲۴ دانشجو در پنج دانشکده علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha