سازمان ملل خواستار ایجاد نیرویی برای خلع سلاح باندهای جنایتکار هائیتی شد

نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل خواستار ایجاد یک نیروی قوی برای خلع سلاح باندهای جنایت کار در هائیتی شد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به وقت محلی گزارش داد که برای برقراری نظم و قانون در هائیتی و خلع سلاح باندهای جنایتکار، "استفاده شدید از زور" از طریق استقرار پلیس چند ملیتی با امکانات نظامی قوی، مورد نیاز است.

گوترش مجددا از کشورها خواست به ایجاد چنین نیرویی کمک کنند و شورای امنیت سازمان ملل نیز از استقرار آن حمایت کند.

بر اساس گزارش‌ها، گروه‌های جنایتکار در هائیتی به طور گسترده فعال هستند و آدم ربایی با هدف اخاذی یکی از شیوه‌های متداول این گروه‌ها به منظور کسب درآمد است.

تاکنون ده‌ها هزار مورد از آدم ربایی در هائیتی گزارش شده که همراه با اعمال خشونت، تجاوز جنسی، شکنجه و حتی قتل قربانی بوده است.

به گزارش ایرنا، سفیر هائیتی در آمریکا پیشتر ضمن ضروری دانستن سرعت عمل سازمان‌ملل برای مداخله سریع در حل بحران حاکم بر کشورش، نسبت به تصرف هائیتی توسط باندهای تبهکار هشدار داده و آن را برای کشورهای همسایه نیز خطرناک توصیف کرده بود.

«باکی ادموند» سفیر هائیتی در واشنگتن از جامعه بین‌الملل خواست گفت‌ وگوها بر سر مداخله مسلحانه را تسریع بخشند و نسبت به خطر تصرف هائیتی توسط گروه های تبهکار هشدار داد.

سفیر هائیتی در آمریکا گفت: موضوعی که در حال حاضر اهمیت دارد، سرعت عمل و اطمینان خاطر از کنار زدن باندهای تبهکار است. چنانچه این اقدام به سرعت انجام نگیرد، ممکن است آنها کل کشور را تصرف کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد گسترش سلطه این باندها بر هائیتی برای کشورهای همسایه هم خطرناک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha