۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85200197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری یک صهیونیست در ترکیه

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲
کد خبر: 85200197
دستگیری یک صهیونیست در ترکیه

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای صهیونیستی از بازداشت یک تبعه صهیونیست در شهر آنتالیای ترکیه به اتهام قاچاق یک «اثر تاریخی»  خبر داده‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه "یدیعوت آحارونوت" امروز فاش کرد که مقامات ترکیه یک صهیونیست اهل شهر "عکا" را یک هفته پیش به دلیل کشف یک زنگ تزئینی که به گفته مقامات ترکیه یک اثر تاریخی و باستانی است، دستگیر کردند.

این روزنامه نوشت که این صهیونیست در فرودگاه آنتالیا پس از پیدا شدن این زنگ تزئینی در کیفش دستگیر شد.

خانواده وی ادعا می‌کنند که او این زنگ را در تعطیلات در ترکیه به قیمت ۱۰۰ دلار از بازار خریداری کرده است.

به نوشته این روزنامه، مقامات ترکیه می‌گویند که این زنگ یک قطعه تاریخی و باستانی است و گمان می‌رود که صهیونیست‌ها قصد داشته‌اند آن را به طور قاچاق از مرزهای این کشور خارج کنند.

برپایه این گزارش، این صهیونیست روز یکشنبه هفته گذشته در پایان تعطیلات و مسافرت خانوادگی دستگیر شد و از آن زمان در ترکیه در حصر خانگی به سر می‌برد و نمی‌تواند این کشور را ترک کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرده است که از این پرونده مطلع است و در تلاش است تا از طریق مجاری دیپلماتیک به وی کمک کند.

در همین راستا، «شلومی» پسر صهیونیست دستگیر شده در ترکیه گفت: ما به کمک مقامات ارشد اسرائیل برای مداخله و کمک به نیاز داریم. پدرم مردی سالخورده است که از مشکلات سلامتی رنج می‌برد. او می‌خواهد به خانه بازگردد و از فشار روحی شدیدی رنج می‌برد.

۱۲ تیر ماه نیز منابع رسانه‌ای ترکیه از کشف و انهدام یک شبکه بزرگ فعال و بین‌المللی جاسوسی متعلق به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) در شهر استانبول و دستگیری تعدادی از عوامل آن خبر داده بودند.

ترکیه در سال‌های اخیر رابطه خود را با رژیم صهیونیستی تا حد زیادی ارتقا داده و به دوست خوب صهیونیست‌ها در منطقه تبدیل شده است، از این رو مقامات آنکارا به خاطر دوستی سران تل‌آویو فکر نمی‌کردند که صهیونیست‌ها در خاک ترکیه اقدام به ایجاد شبکه‌های جاسوسی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha