کشف شبکه جاسوسی موساد در ترکیه برای هدف قرار دادن فعالیتهای مرتبط با ایران

تهران-ایرنا- رسانه‌های ترکیه از کشف یک تیم جاسوسی موساد در ترکیه برای هدف قرار دادن فعالیتهای مرتبط با ایران خبر دادند.

به گزارش ایرنا، در همین راستا روزنامه «جروزالم پست» چاپ تل آویو نیز به نقل از رسانه های محلی ترکیه، روز سه‌شنبه گزارش داد: ۱۱ نفر در ارتباط با کشف یک تیم جاسوسی وابسته به موساد(دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی) در ترکیه بازداشت شده اند.

این رسانه صهیونیست، هدف قرار دادن اهدافی وابسته و مرتبط به جمهوری اسلامی ایران را از جمله طرح های شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در ترکیه اعلام کرد.

در همین حال صباح نیوز گزارش داد: سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) روز سه‌شنبه از انجام یک عملیات علیه یک شبکه جاسوسی موساد خبر داد.

بنا به گزارش صباح، در چارچوب تحقیقاتی که با هماهنگی دادستانی کل استانبول انجام شد، در این شبکه جاسوسی ۱۵ نفر جاسوس موساد فعالیت می کردند که همه آنها یک شرکت تجاری ایرانی و ۲۳ فرد مرتبط با آن را گام به گام تحت تعقیب قرار داده بودند.
بنا به گزارش این رسانه، این شبکه جاسوسی در پی فعالیت بیش از یک ساله سازمان اطلاعات ترکیه کشف شد.

صباح در خبر خود، ارسال یک بسته تهدید آمیز از سوی یک عضو این شبکه جاسوسی را از جمله علل رمزگشایی فعالیت آن و انهدام این شبکه عنوان کرد و نوشت: فردی به نام کوچوک‌کایا(احتمالا تبعه ترکیه) به شدت از دستورات اعضای موساد پیروی کرده و در جلسات خارج از کشور به ویژه در بسیاری از کشورهای اروپایی، خود را خوزه جوره ساتیا، توماس آلفونسو و رائول معرفی می کرد که دستگیر شد.
 کوچوک‌کایا برای حضور در این جلسات توسط مدیران موساد آموزش‌های متعددی دیده بوده و با سیستم ارتباط مخفی موساد کاملا آشنا بود و از طریق این سیستم با موساد ارتباط برقرار می کرد و اطلاعات کسب شده در مورد افراد تحت تعقیب خود را به موساد گزارش می داد.
این جاسوس موساد اطلاعاتی مانند سوابق ورود و خروج خارجی اعضای خانواده افراد هدف، تماس های تلفنی و اطلاعات ارتباطی، حساب های بانکی و فهرست دارایی های آنها را جمع آوری کرده و به موساد ارائه می کرد.
کوچوک‌کایا شخصاً افراد هدف تعیین شده را تعقیب کرده و برای انجام یک اقدام احتمالی در اطراف خانه و محل کار آنها جاسوسی می کرد که در یک مورد حتی یک بسته تهدیدآمیز را برای یک فرد هدف ارسال کرد.
کوچوک‌کایا تیمی متشکل از ۱۵ نفر از جمله خودش را برای پیگیری افراد مورد نظر تشکیل داده بود و در حالی که موسی کوش همکار وی ۲ ماه پیش بازداشت شده بودند، طی عملیات میت در استانبول دستگیر شد.
به گزارش ایرنا، کشف شبکه های جاسوسی موساد در ترکیه سابقه دارد و دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی از این کشور مسلمان‌نشین برای پوشش عملیات های خرابکارانه و جاسوسی علیه دیگر کشورهای مسلمان منطقه بهره می برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha