۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم به بندرگز تخصیص یافت
خلیج گرگان

گرگان- ایرنا- فرماندار بندرگز در غرب استان گلستان گفت: در سفر رییس جمهور ۲۱ مصوبه با ۵ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال برای شهرستان داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تخصیص صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، صابر حسن‌پور روز سه‌شنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت ۱۴۰۱ استانداری گلستان، با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم در بندرگز طی ۲ سال اخیر برای احیای خلیج گرگان تخصیص یافته است، اظهار کرد: این اعتبار تخصیصی بیشتر اعتبار سفر به این شهرستان است.

وی ادامه داد: این طرح زمینه‌ساز توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه بوده و برای احیای آن توجه و عملیاتی شده است.

حسن‌پور یادآور شد: در سفر دور نخست سفر رییس جمهور به استان گلستان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای شهرستان بندرگز ۲۱ مصوبه در قالب ۲۱ طرح با اعتبار ۵ هزار و ۸۶۰ میلیار ریال مصوب شده است.

وی ادامه داد: از این اعتبار مصوب، سال ۱۴۰۰ میلغ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱ مبلغ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار در این شهرستان تخصیص داده شده است.

فرماندار بندرگز گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال آبرسان، ۱۶.۴ میلیارد تومان برای تعمیرات بیمارستان، ۱۴ میلیارد تومان برای ۲ دوربرگردان و ۱۲ میلیارد تومان برای بهسازی جاده قدیم کردکوی به بندرگز تخصیص یافته است که از جمله طرح‌های اجرا و در دست اجرای از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان گلستان و شهرستان بندرگز است.

۲۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم در بندرگز برای احیای خلیج گرگان است

افزایش اعتبارات تملک دارایی بندرگز

فرماندار بندرگز گفت: اعتبارات تملک‌دارایی در این شهرستان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۲۱۵ درصد رشد داشته است .

حسن پور افزود: اعتبارات تملک‌دارایی این شهرستان در سال ۱۳۹۹، ۹۳ میلیارد ریال مصوب داشت که ۵۳ درصد آن تخصیص یافته بود.

به گفته وی اعتبارات تملک‌دارایی سال ۱۴۰۱ هم ۳۲۲ میلیارد ریال مصوب شد که ۲۰۴ میلیارد ریال تخصیص یافته و از رشد ۱۱ درصدی نسبت سال ۱۴۰۰ دارد.

۷ واحد تولیدی در بندرگز احیا شد

فرماندار بندرگز گفت: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان هفت واحد تولیدی راکد دوبار به چرخه تولید بازگشته است.

وی ادامه داد: برای احیای این واحدها ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

حسن‌پور افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه رفع تنش آبی و تامین آب شرب، تکمیل و بهره‌برداری از طرح کانون فرهنگی دانش آموزی در دهه فجر سال جاری و اجرای طرح‌های ورزشی و تفریحی از خانه کشتی و ساخت زمین فوتبال چمن مصنوعی، آسفالت راه‌های ارتباطی و اجرای طرح حدنگاری زمین‌های کشاورزی را در بندرگز در سال جاری برشمرد.

فرماندار بندرگز گفت: سه طرح گردشگری آب‌بندان «سون آباد»، «جنگل باغو» و منطقه نمونه گردشگری «قلقلی» در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: تولید آب شهرستان ۱۷۴ لیتر بر ثانیه و کسری آب ۳۷ لیتر بر ثانیه که با حفر چاه ۳۰ لیتر بر ثانیه آن تامین شده و باقی نیز در دست تامین است.

بندرگز با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله ۴۲ کیلومتری گرگان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha