آمار نهایی پیش ثبت نامی‌های انتخابات مجلس دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

یاسوج - ایرنا- رئیس ستاد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد آمار نهایی پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را ۳۵۶ نفر اعلام کرد .

به گزارش ایرنا ، سید جواد هاشمی‌مهر شامگاه یکشنبه در پایان زمان پیش ثبت نامی های انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در نشست با رسانه ها با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام ساعت ۱۸ روز ۲۲ مرداد به اتمام رسید افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۶ نفر پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد ۳۳۷ نفر آقا و ۱۹ نفر خانم هستند که در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۱۴۰ نفر نام‌نویسی کردند که ۱۲۹ نفر آقا و ۱۱ نفر خانم هستند.

آمار نهایی پیش ثبت نامی‌های انتخابات مجلس دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ۱۳۲ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۲۷ نفر آقا و پنج نفر خانم هستند، ضمن اینکه در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ۸۴ نفر نام‌نویسی کردند که ۸۱ نفر آقا و سه نفر خانم هستند.

هاشمی‌مهر در خصوص میزان تحصیلات این تعداد از داوطلبان انتخابات مجلس گفت: ۲ نفر دارای مدرک کاردانی، ۴۲ نفر کارشناسی ، ۲۴۷ نفر کارشناسی ارشد و ۴۴ نفر دارای مدرک دکترا هستند و ۲۱ نفر هم تحصیلات حوزوی دارند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سن متقاضیان گفت: رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۶۶ نفر، ۳۵تا ۴۰ سال ۹۶ نفر، ۴۰ تا۴۵ سال ۸۱ نفر، ۴۵ تا ۵۰ سال ۲۹ نفر و ۵۰ تا ۵۵ سال هم ۴۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در رده سنی ۵۵ تا ۶۰ سال ۲۲ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۱۵ نفر، ۶۵ تا ۷۰ سال چهار نفر و ۷۰ تا ۷۵ سال یک نفر داوطلب انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲در استان کهگیلویه و بویراحمد است، ضمن اینکه سایت ستاد انتخابات کشور جهت پیش‌ثبت نام افراد کماکان باز است.

توصیه هاشمی مهر به رسانه های استان

هاشمی مهر در خاتمه از رسانه ها خواست تا با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات و کارشکنی ها و شیطنت های دشمنان که برای کاهش مشارکت سیاسی مردم از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند ، ضمن کمک به آرامش فضای انتخاباتی استان زمینه مشارکت بالای مردمی در این دوره از انتخابات چون دوره های گذشته را فراهم آورند.

وی ضمن قدردانی از تلاش اهالی رسانه استان در عرصه های مختلف بویژه در دومین دور سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ، خواستار حضور پررنگ رسانه ها در موضوع تبیین دستاوردهای یک انتخابات خوب شد تا برگ زرین دیگری از حضور حماسی مردم این سامان در این عرصه نیز بر دیگر افتخارات استان افزوده شود.

انتخابات "دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی " همزمان با انتخابات "ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری" ، ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha