۴۲ طرح عمرانی و  بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان  در دست اجراست

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:هم اکنون ۴۲ طرح عمرانی نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در دست اجراست که بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله(عج) کاشان و بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل از مهم ترین این طرح هاست.

به گزارش ایرنا،دکتر کورش ساکی روز یکشنبه در نشست خبری افزود:ساخت بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله(عج) کاشان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تکمیل آن از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

وی اظهار کرد:این بیمارستان تا کنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است و اگر مبلغ یادشده تامین شود در مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

ساکی گفت:سال ۱۳۸۷ بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلنگ زنی شد،در این سال ها ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن، مطالبه ۱۶ ساله مردم شهرستان است و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی افزود:اتمام عملیات عمرانی و تجهییز بخش های مختلف بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۹۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق،افغانستان،بنگلادش ، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، تاجیکستان ، هند و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: این دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، تغذیه و هوشبری تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه های خارجی ازجمله آلمان،ایتالیا،لهستان و مالزی داریم و کارهای پژوهشی مشترک اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با دانشجویان دانشگاه های خارجی انجام شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha