۴۶۵ هزار و ۵۱۸ قطعه طیور در استان مرکزی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند

اراک - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۶۵ هزار و ۵۱۸ قطعه طیور بومی در مرحله هشتم واکسیناسیون، علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان‌های این استان به صورت رایگان ایمن‌سازی شدند.

دکتر « حسن اثناعشری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: واکسیناسیون ۴۶۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این طرح در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی پیش‌بینی شده‌ بود که بیش از ۱۰۰ درصد برنامه هدفگذاری، محقق شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون طیور بومی این استان با استفاده از واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۱۵ گروه متشکل از ۲۸ نفر از دامپزشکان و کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان در این طرح وظیفه واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را برعهده داشتند.

اثنا عشری اظهار کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور و استان به همراه دارد.

وی، ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشتی خاطرنشان کرد: واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری نیوکاسل در بین جمعیت طیور استان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha