۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 5454
کد خبر: 85193972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش پیوندهای تجاری و اقتصادی ایران و کویت

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85193972
گسترش پیوندهای تجاری و اقتصادی ایران و کویت

تهران-ایرنا- در دیدار سردبیر روزنامه پرشمار النهار و وزیر پیشین فرهنگ و اطلاع رسانی کویت با سفیر کشورمان، زمینه های توسعه مناسبات تجاری و همکاری های اقتصادی دو کشور و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، جواد بوخمسین مدیرعامل گروه هلدینگ بوخمسین با حضور در سفارت کشورمان در کویت با محمد توتونچی سفیر جمهوری اسلام ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با حضور عماد بوخمسین سردبیر روزنامه پرشمار النهار و سامی النصف وزیر پیشین فرهنگ و اطلاع رسانی کویت برگزار شد زمینه های توسعه مناسبات تجاری و همکاری های اقتصادی دو کشور و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بوخمسین در این دیدار ضمن تجلیل از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کویت در دوران حمله رژیم بعثی به این کشور گفت: ایران برادر بزرگ کشورهای منطقه به شمار می رود و ما با تکیه بر پیوندهای مشترک دینی، تاریخی و اجتماعی دو کشور همسایه و مسلمان باید حضور موثرتری در بازار سرمایه ایران داشته باشیم.

توتونچی ضمن تقدیر از نقش سیاست خارجی کویت در میانجیگری و حل و فصل مسائل و تنش‌های منطقه‌ای بر اهمیت تشکیل اتاق بازرگانی مشترک میان تجار ایرانی و کویتی تاکید کرد.

سفیر کشورمان از بازرگانان و سرمایه گذاران کویتی دعوت کرد تا ضمن بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی ایران با ظرفیت‌های بی‌شمار و فرصت‌های طلایی سرمایه گذاری در زمینه های صنایع، کشاورزی و گردشگری آشنا شوند.

وی افزود: تحقق صلح، امنیت و ثبات در منطقه به نفع همه کشورهاست و رهبری معظم و ریاست محترم جمهوری همواره بر این محورها تاکید کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha