استاندار سمنان: رسانه‌ها نقش کلیدی در ساختار فرهنگی جامعه دارند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: رسانه در جامعه مدنی امروز مهم‌ترین ابزار تاثیرگذاری در جامعه و شکل‌گیری پایه ساختار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار افزود: رسانه نقشی کلیدی در جامعه امروز دارد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران بازوان اطلاع‌رسانی و چشم بینای جامعه هستند و پرسش‌گری حق رسانه است.

هاشمی اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۷ خبرنگار استان سمنان از محل سفر رییس جمهور برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی معرفی شدند.

وی افزود: ۷۰ رسانه استان سمنان برای دریافت وام از محل تبصره ۱۶ به بانک‌های عامل در استان معرفی شدند.

استاندار سمنان گفت: طبق قانون یک نفر عضو از خبرگزاری می‌تواند عضو شورای اطلاع‌رسانی باشد، ولی تدبیر شد تا تعدادی بیشتری از نمایندگان خبرگزاری‌ها در این شورا فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: موضوع تامین امنیت خبرنگاران مطالبه مهمی است و این مطالبه با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان ابراز کرد: مدیران‌ باید پاسخگو باشند و دستور داده شد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها پاسخگو باشند.

هاشمی بیان کرد: توجه به نشریات محلی و استانی ضرورت است و باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باشد.

استاندار سمنان: رسانه نقش کلیدی در ساختار فرهنگی جامعه دارد

تلاش برای راه‌اندازی پرواز به مقصد عراق از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود

هاشمی تصریح کرد: تلاش می‌شود ایام اربعین فرودگاه سمنان و شاهرود راه‌اندازی شود.

استاندار سمنان گفت: میامی جزو معدود شهرستان‌ها در کشور است که آمار سکونت روستایی بیش از سکونت شهری است و باید از ظرفیت بومی هر شهرستان در آن شهرستان استفاده شود و تلاش می‌شود ثبات مدیریتی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: بنده به ۳۲۵ روستای استان سمنان سفر کردم و ۵۷۰ مصوبه نتیجه سفر به این روستاها بود که ۷۸ درصد مصوبات سفرها اجرایی شد.

وی افزود: ۱۵۴ مصوبه و ۳۶ هزار نامه مردمی ارمغان سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان بود.

هاشمی تاکید کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سفر به شهرستان‌ها پس از سفر در قالب نشست خبری دستاورد و هدف سفر را برای خبرنگاران در شهرستان‌ها تبیین کنند.

نقد منصفانه موجب بالندگی می‌شود

هاشمی اظهار کرد: نقد منصفانه موجب بالندگی و پیشرفت است، اما برخی افراد مرز نقد را به مرز توهین پیش‌برده‌اند و این رفتار شایسته نیست.

استاندار سمنان گفت: تمامی نقاط استان با رعایت عدالت و انصاف دیده و اعتبارات توزیع می‌شود و حلقه مفقوده در توزیع اعتبارات استان سمنان پراکندگی و وسعت استان است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی توانمند بومی و توزیع اعتبارات بر پایه عدالت، از دیگر موارد مورد تاکید بوده است.

وی افزود: استان سمنان موفق به جذب ۸۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۶ و بیش از ۱۴۵ درصد تبصره ۱۸ شد و این دستاورد بزرگی برای استان است.

استاندار سمنان: رسانه نقش کلیدی در ساختار فرهنگی جامعه دارد

احیای ۱۱۶ واحد راکد استان سمنان به برکت دولت سیزدهم

استاندار سمنان گفت: ۱۴۸ واحد راکد در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان وجود داشت و اکنون ۱۱۶ واحد راکد در این استان احیا شد و پس از ۱۸ سال نرخ بیکاری در استان سمنان به زیر ۶ درصد رسید.

وی افزود: بنده ۱۱ نشست با وزیر نیرو برای پیگیری تامین آب در استان سمنان داشته‌ام و از هیچ تلاشی برای رفع دغدغه‌ها و چالش‌ها در استان دریغ نمی‌کنیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت کشور بعد از استان همدان سمنان دومین استان کشور در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ بود.

هاشمی گفت: استان سمنان تامین کننده روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ تهران و شکر پنج استان کشور است.

چالش‌های استان سمنان کدامند؟

وی یادآور شد: پیری جمعیت، کمبود نیروی انسانی توانمند، کم آبی و تصادفات جاده‌ای، از چالش‌های ‌مهم در استان سمنان است و رفع این چالش‌ها نیازمند همراهی بخش‌های مختلف و عزم جدی است‌.

استاندار سمنان افزود: افزایش ۶۰۰ برابری اعتبارات گردشگری استان در سال گذشته، از جمله اقدامات مهم در زمینه ماندگاری مسافر و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان تاکید کرد: مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری مورد توجه ویژه باشد.

استاندار سمنان گفت: سمنان جزو پیرترین استان‌های کشور است و راهکار رفع این چالش توجه به تحقق راهبرد جوانی جمعیت است.

استاندار سمنان: رسانه نقش کلیدی در ساختار فرهنگی جامعه دارد


رسانه‌ها مولفه‌ اثرگذار در افزایش مشارکت انتخاباتی

استاندار سمنان گفت: امنیت، سلامت رقابت و مشارکت چهار راهبرد مهم در انتخابات پیش‌رو در اسفندماه است و از امروز پیش ثبت‌نام برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

وی یادآور شد: دغدغه امنیت و سلامت در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان به واسطه همراهی و پای کار بودن بخش‌های مختلف نداریم و رسانه‌ها نقشی مهم در رقابت و مشارکت انتخاباتی دارند.

وی افزود: اصحاب رسانه نقش کلیدی در رقابت سالم نامزدهای انتخاباتی و تقویت مشارکت دارند و انتظار می‌رود بیش از پیش در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

برنامه‌ریزی برای دومین کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان در بهار ۱۴۰۳

استاندار سمنان گفت: دومین کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان بهار سال آینده با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در برگزاری موفق این برنامه فرهنگی مهم با تولید آثار فاخر در حوزه شهدا همراهی کنند.

وی بیان کرد: سمنان به عنوان استان نمونه کشور در زمینه وحدت شناخته می‌شود و به بیانی دیگر وحدت و همدلی رمز موفقیت و توسعه امروز استان سمنان است.

استاندار سمنان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نیروی انقلابی فردی است که خود را دغدغه حاشیه نکند و بهبود معیشت، ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی و مشارکت حداکثری در انتخابات دغدغه‌اش باشد.

در این نشست و از سوی استاندار سمنان با اهدای لوح تقدیر از ۳۰ سال خدمت صادقانه علی‌اکبر بندری خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان که اواخر سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل شد، تجلیل به عمل آمد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، در تقویم رسمی کشور روز خبرنگار نامگذاری شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا و طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجموع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و پذیرفته‌شدگان در سامانه جامع رسانه‌های کشور در این استان کمتر از ۲۰۰ نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha