۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85191871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85191871
کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسن شجاعی نسب روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در همین رابطه سه هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند و ۵۴۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی همچنین از کشف ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های کالای قاچاق هزار میلیارد ریال بوده که در این رابطه هزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد خودروی توقیف شده ۷۱۳ دستگاه شوتی بودند که کالای قاچاق را در محورهای استان با سرعت بالا حمل می‌کنند.

وی با اشاره به آمار تصادفات گفت: با توجه به اینکه چهار میلیون و ۶۵۸ هزار و ۲۴ تردد از ابتدای امسال در جاده‌های استان به ثبت رسیده و افزایش ۶ درصدی داشته اما آمار تصادفات فوتی درون شهری ۶ درصد و تصادفات منجر به فوت جاده‌ای ۱۳ درصد کاهش داشته است.

شجاعی نسب گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه تصادفات که برای کاهش آمار فوتی‌ها نیز اثرگذار بوده، برخوردهای سلبی است و برای این منظور اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف در دستور کار است.

وی بیان کرد: ۴۷۰ هزار راننده متخلف در همین رابطه اعمال قانون، چهار هزار و ۵۸ خودرو نیز توقیف شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح توقیف سیستمی خودرو در این استان گفت: این طرح با دستور مقام قضایی از ابتدای امسال در جاده‌ها اجرایی شد که ۹ هزار و ۶۰۲ خودرو مشمول آن شدند، ۲ هزار و ۸۶۵ خودرو هم به پارکینگ منتقل شد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۶ هزار و ۳۹۷ فقره تصادف از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی روی داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

شجاعی نسب همچنین از دستگیری هزار و ۳۵۲ سارق در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین سه جرم اول در حوزه سایبری استان کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی و هتک حیثیت است که به ترتیب ۴۰ درصد، ۳۲ درصد و ۱۲ درصد کل جرایم را به خود اختصاص می‌دهند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۰۰ جلد گذرنامه عادی نیز از ابتدای امسال صادر شده و از ابتدای شروع طرح صدور گذرنامه زیارتی در استان ۲ هزار و ۱۳۹ نفر درخواست صدور این نوع گذرنامه را داده‌اند.

وی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۱۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

شجاعی نسب اظهار کرد: از این تعداد، افراد در ۳۶ هزار تماس راهنمایی و ارشاد شدند و ۶۲ هزار تماس هم عملیاتی شده است.

وی افزود: ۳۱ هزار مراجعه حضوری به پاسگاه‌های انتظامی از ابتدای امسال داشتیم همچنین هشت هزار و ۳۶۵ نفر در مراکز مشاوره خدمات دریافت کرده‌اند که ۷۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: ۹۰ درصد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با مراجع قضایی ارتباط الکترونیکی دارند که در حذف هزینه‌های اضافی، اثر مطلوب داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha