طرح تامین برق پایدار لنده،  یک تیر و چند نشان

یاسوج- ایرنا- شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر با مشکل نوسان شبکه برق و افزایش خاموشی ها مواجه بود اما اینک با توجه ویژه دولت سیزدهم در تکمیل طرح اجرایی خط ۲مداره علاوه بر تأمین برق پایدار زمینه رونق تولید در صنایع و ایستگاه‌های آبرسانی این منطقه فراهم شده است .

به گزارش ایرنا، نگاه توسعه محور در بخش های مختلف و بخصوص مناطق محروم یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم بوده که این روند با اجرای کارهای مهمی در حوزه های مختلف تامین برق، توسعه زیرساختهای ارتباطی و حوزه کشاورزی برای جبران کمبود عقب ماندگی های زیرساخت های زندگی ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته از جمله شهرستان لنده رنگ عملی به خود گرفته است.

نوسان شبکه برق و افزایش تعداد خاموشی ها یکی از مشکلات اساسی این شهرستان در طول سال و بخصوص فصل تابستان بوده است بطوری که میزان مصرف برق در ساعات پیک بار امسال این شهرستان به حدود ۲۰ مگاوات رسید که مصرف بی سابقه ای در این شهرستان محسوب می شود.

گرمای زودرس، تغییر الگوی مصرف، طولانی بودن و فرسودگی شبکه های برق رسانی، تکمیل بودن بار شبکه های برق کنونی و پراکندگی مشترکین از مشکلات کنونی و آینده برای تامین برق پایدار شهرستان لِنده محسوب می شد.

در سال ۱۳۹۸ پست فوق توزیع ۱۳۲کیلوواتی برق در منطقه دژ کوه روستای لیر بخش سوق با حضور وزیر وقت نیرو در دولت دوازدهم و استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شرکت آب و برق خوزستان به‌عنوان مجری پروژه کلنگ‌زنی شد.

از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم روند اجرایی طرح بصورت لاکپشتی و خیلی کند بود.

با برنامه ریزی و همکاری همه مسوولان جهادی دولت سیزدهم روند اجرایی طرح طی یکسال اخیر از ۴۵درصد به نزدیک ۱۰۰ درصد رسید.

تامین برق لنده طرحی با رویکرد توسعه اقتصادی

فرماندار لنده در این رابطه اظهار داشت: پروژه ایستگاه برق ۱۳۲ کیلوواتی برق دژ کوه در روستای لیر بخش سوق یکی از پروژه‌های مهم و حیاطی شهرستان لنده است که با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان در حال کار است.

جلال دانش افزود: خط انتقال این پروژه به طول ۴۵ کیلومتر از ایستگاه سرپری دهدشت با نصب و راه‌اندازی ۷۷ دکل برق در کمتر از یک بازده زمانی چهار ماهه اجرایی و کابل‌کشی شده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی همه مسوولان در سرعت بخشیدن به اجرای این طرح بیان کرد: این طرح در ایستگاه اخر تکمیل قرار دارد.

دانش اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح علاوه بر تامین برق پایدار شهر لنده شاهد رونق تولید در بخش های کشاورزی و صنایع شهرستان نیز خواهیم بود.

وی گفت: تامین برق صنایع و ایستگاه‌های آبرسانی در راستای توسعه کشاورزی یکی از اولویت های اصلی لنده خواهد بود.

دانش تصریح کرد: این طرح با مزیت های مختلف مسیر توسعه و تحول اقتصادی منطقه نیز هموار خواهد کرد.

ایستگاه برق ۱۳۲ کیلوواتی برق یکی از مهمترین پروژه برق رسانی استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: احداث ایستگاه دژکوه و شبکه ۲ مداره برق از ایستگاه سَرپَری دهدشت به خروجی شهر سوق یکی از مهمترین پروژه های برق رسانی در سطح استان محسوب می شود.

محمد مرادی بیان کرد: این طرح با هدف کاهش نوسانات و ناپایداری برق روند اجرایی آن در دولت سیزدهم شتاب خوبی گرفته است.
وی اظهار کرد: طول این پروژه حدود ۲۰ کیلومتر و با استفاده از فناوری روز و نصب ۲ دستگاه رِیکلَوزر ( کلیدی که برای قطع و وصل اتوماتیک مدار جریان متناوب ساخته شده است و می‌تواند عمل قطع و وصل را برای چندین بار انجام دهد ) عملیاتی شد.

مرادی تصریح کرد: با اجرای این طرح مشکلات نوسانات و ناپایداری های شبکه های برق رسانی برای سالیان طولانی بطور کامل رفع خواهد شد.

توسعه متوازن در دولت سیزدهم شتاب گرفت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد" توسعه متوازن" را به عنوان راهکاری برای برون رفت از برخی مشکلات مناطق مختلف استان دانست و گفت: در دولت سیزدهم تاکنون اقدامات خوبی در حوزه های مختلف اجرایی شده است.

طرح تامین برق پایدار لنده،  یک تیر و چند نشان

سید علی احمد زاده تصریح کرد: در سایه رویکرد محرومیت زدایی دولت علاوه بر اجرای چندین پروژه زیرساختی و بسیار مهم، اقدامات امید آفرین خوبی در حال اجراست.

وی گفت: به عنوان نمونه در این دولت پلی در روستای شهید طیب در روستای موگر که ۱۴ سال در این شهرستان نیمه کاره رها شده بود در طول سه ماه ساخته شد و همچنین پل وحدت هم پس از چند سال رکود ۲۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت و در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد که این ها تنها بخشی از اقدامات دولت برای بهبود شرایط زندگی مردم در این دیار بوده است

احمد زاده تصریح کرد: تلاش مان در فراهم ساخت زیرساخت های لازم سرمایه در جای جای استان به یک نسبت است که امیدوارم با همکاری مردم به این توفیق دست یابیم .

لنده از سال ۱۳۰۵ به عنوان یکی از بخش های مهم شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و این بخش در سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha