۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲
کد خبر: 85189059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تعزیه خوانی در خمین + فیلم

۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲
کد خبر: 85189059
آیین تعزیه خوانی در خمین + فیلم

خمین- ایرنا- تعزیه‌خوانی به عنوان هنری آیینی و سنتی، تجلی عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) است و همزمان با ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) آیین تعزیه خوانی هرشب در شهرستان خمین برگزار می‌شود.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، همه ساله با فرارسیدن ماههای محرم و صفر، پیرغلامان و تعزیه‌خوانان پیشکسوت، واقعه عاشورا و ماجراهای قیام کربلا را در قالب نمایش زنده آیینی برای مشتاقان و علاقه‌مندان به این هنر دینی در نقاط مختلف شهرها و روستاها به اجرا می‌گذارند.

هنر دینی تعزیه در میان مردم و به خصوص اقشار متدین و مذهبی، طرفداران بسیاری دارد و در عین حال با جذابیت های دیداری و سرگرم کننده، کودکان، نوجوانان و جوان‌ترها را با آن برهه از تاریخ و شخصیت های حاضر در آن دوران آشنا ساخته و در شکل گیری اطلاعات تاریخی و نیز شخصیت و هویت دینی آنان نقش کم نظیری دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین گفت: در دهه اول محرم ۱۲ گروه شامل یک گروه در خمین، یک گروه در قورچی باشی و ۱۰ گروه در روستاهای آشیانه ، نصر آباد، طیب آباد، چهارچشمه، ازنوجان، چهار طاق، قشلاق، محمد آباد، سیف الدین و لکان تعزیه اجرا کردند.

آزاده محمدی افزود: این تعزیه ها با موضوع های شهادت امام حسین (ع)، حضرت عباس(ع) ،حر ، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع)، مسلم، عقیل، حضرت فاطمه(س)، موسی بن جعفر(ع) و طفلان مسلم اجرا شدند.

وی ادامه داد: همزمان با دهه دوم محرم چهار گروه تعزیه خوانی در بیت امام خمینی (ره ) و میدان مدرس به مدت ۱۰ شب و در روستای رباط مراد ۲شب و شهرک نیروی انتظامی ۲شب اجرا خواهند داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین اضافه کرد: در دهه سوم ماه صفر نیز گروه ثارالله در فرهنگسرای امام خمینی(ره) این شهرستان به مدت ۱۰ شب تعزیه اجرا می کنند.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha