طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در زنجان اجرا شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان نوجوانان استان زنجان گفت: طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» با هدف توزیع کتاب در بین مراکز کانونی در زنجان اجرا شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح زمینه ساز مناسبی برای توزیع عادلانه فرهنگی و ادب در مناطق مختلف استان است.

وی با اشاره به اینکه پس از تقسیم بندی فوری و با راهنمایی‌های عوامل اجرایی کتاب‌های مورد نظر در مراکز کانونی جاگذاری و در دسترس کودکان و نوجوانان علاقه‌مند قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این روند با سرعت خوبی در استان در حال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های مناسبتی ماه محرم نیز در حال اجراست، افزود: برنامه خطابه‌خوانی و شعرخوانی، مسابقه کتاب و کتابخوانی، قصه‌گویی از زندگینامه ائمه به خصوص امام حسین (ع) و یارانش، برپایی ایستگاه کتیبه‌های عاشورایی، گردهمایی کودکان عاشورایی از مهمترین و شاخص‌ترین برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه محرم است.

عیسی‌خانی ادامه داد: چاووشی‌خوانی، تعزیه، منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی، خاطره‌گویی، سرودخوانی، معرفی کتاب، شخصیت و سرزمین، نقاشی گروهی و شعرخوانی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ماه محرم در مراکز کانونی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ مرکز کانونی در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است و هر کتابخانه سیار ۱۵ تا ۳۰ روستا را تحت پوشش دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه برای ارائه برنامه و خدمات به کودکان آسیب‌پذیر و حاشیه شهر هم اعلام آمادگی شده است، اضافه کرد: کانون آماده استفاده از تجربیات دیگر ارگان‌ها و همچنین انتقال دانش به سایرین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha