۵۴ هزار نفر روز آموزش مهارتی به زندانیان در زنجان ارائه شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: طی سه ماهه نخست امسال، ۵۴ هزار نفر روز آموزش مهارتی به زندانیان استان زنجان ارائه شد.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب مهارت برای حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توانمندسازی زندانیان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار، آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم آورد، از همین رو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت مستمر به این گروه ارائه می‌شود.

انصاری افزود: امیدواریم بتوانیم ضمن تعامل و همکاری با هم گام های موثری را در راستای بهبود اوضاع آموزش و مهارت افزایی زندانیان در دوران محکومیت و برای دوران بازگشت به جامعه برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: با توجه به نوع نگاه جدید به مقوله فرهنگی، اجتماعی و مهارتی به حرفه آموزی مددجویان در آینده شاهد تحول کاربردی در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آموزش زندانیان علاوه بر غنی سازی اوقات سبب کسب مهارت مددجویان در دوران محکومیت می‌شود، گفت: آموزش مهارتی راهکار مطمئن اشتغال زندانیان است و اگر برای جوانان شغل فراهم شود ناهنجاری در جامعه کاهش و به حداقل خواهد رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان همچنین درباره آموزش معتادین بهبود یافته نیز گفت: امسال به میزان ۳۸ هزار نفر روز به معتادین بهبود یافته آموزش‌های مهارتی ارائه شد.

وی تصریح کرد: افرادی که در یک مهارتی ماهر شده‌اند و دارای تخصص ویژه‌ای هستند، کمتر به سمت اعتیاد یا سایر جرائم اجتماعی، گرایش می‌یابند و حضورشان در جامعه مثمر ثمر واقع می‌شود.

انصاری افزود: آموزش‌های مهارت محور در افزایش استعدادهای افراد داشته و بهره گیری از این آموزش‌ها موجب ارتقای توانمندی در اقشار مختلف خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha