۱۳۰۰ نفر از طلاب کشور در مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کردند

مشهد- ایرنا- مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان گفت: هزار و ۳۴۴ نفر از استادان و نخبگان طلبه کشور در نخستین دوره طرح تابستانی دارالعلم مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد میرزایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد هزار و ۹۴ نفر از مردان و ۲۵۰ نفر از زنان بودند که در نهایت با توجه به ظرفیت موجود، ۳۵۰ نفر از برادران و ۱۵۰ نفر از خواهران پذیرش شدند.

وی ادامه داد: جلسات اولیه و مشورت با مراجع و استادان بزرگ حوزه های علمیه کشور در خصوص برگزاری این دوره از اسفندماه پارسال آغاز شد و ایجاد نشاط و تقویت بنیه علمی با حضور استادان مطرح از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان گفت: حدود و ثغور عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات قرآنی برخی از محورهای برگزاری این دوره است.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور طلاب و روحانیون نیز گفت: دوره تابستانی طلاب از ۱۴ تا ۲۶ مرداد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محسن هاشمی برزگری افزود: مدرسه تابستانه، با پیشنهاد آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان در پی احیای مدارس علمیه قدیم واقع در حرم مطهر رضوی است.

وی اظهار کرد: کلام و عقاید، فقه و اصول و تفسیر و ادبیات سه محور اصلی کلاسهای مدرسه تابستانی است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان هم گفت: مخاطب اصلی این دوره نخبگان و استادانی هستند که دست کم ۱۰ سال سابقه تدریس دارند.

حجت الاسلام مهدی رضایی افزود: تاسیس مدارس علمیه در حرم و اطراف آن، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و پیشینه فعالیت علمی و فرهنگی آستان قدس نشانگر توجه و اهمیت دادن این مکان مقدس به مباحث علمی است و موقوفات مختلفی نیز در رابطه با مدرسان و معلمان علوم اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: دوره تابستانی، روز ۱۴ مردادماه با پیام آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آغاز می‌شود.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha