اینجا هم دمای ۱۱ درجه بالای صفر داریم هم ۴۱ درجه!

شهرکرد-ایرنا- گرمای هوا باعث تعطیلی دو روزه در کشور شد اما در چهارمحال و بختیاری کمینه دما در روز چهارشنبه ۱۱ درجه بالای صفر ثبت شده است و همین استان در مناطق گرمسیر نیز بیشترین دمای ۴۱ درجه بالای صفر گزار شد.

به گزارش ایرنا، در کوهرنگ اگر دمای ۳۳ درجه بالای صفر در روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه به ثبت رسیده است اما دمای هوا در دل گرمای این شهرستان در غار یخی چما بسیار خنک است.

غار یخی چما، یکی از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین غارهای ایران است که در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و از جاهای دیدنی کوهرنگ محسوب می‌شود. این غار در نزدیکی روستای شیخ علیخان و ۲۵ کیلومتری چلگرد شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت:دمای هوا در شهرکرد و بلداجی در صبح روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه با حداقل ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین و لردگان با ۴۱ درجه بالای صفر کمترین مناطق استان بود.

مهران چراغ‌پور در گفت و گو با ایرنا افزود: برای روز چهارشنبه و پنجشنبه در حداقل ها و حداکثر یک درجه افزایش خواهد یافت و روز جمعه همراه با ورزش باد خواهد بود.

به گفته وی، برای هفته آینده از روز یکشنبه آسمان استان صاف تا کمی ابری و در برخی ساعت نیز خیزش گرد و غبار وجود دارد و از روز یکشنبه تا چهارشنبه احتمال رگبار ضعیف و ناچیز به صورت نقطه ای در برخی نقاط وجود دارد و به کشاورزان توصیه لازم نیز شده است.

چراغ‌پور ادامه دارد: در جمعه هفته بعدی احتمال کاهش یک درجه‌ای دما در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:از نظر دمایی از اول فروردین‌ماه امسال تا هفتم مردادماه ۱۴۰۲ حداکثر دما نسبت به بلندمدت هفتم دهم درصد افزایش داشته است و لی میانگین دما یک دهم درصد کاهش یافته است و به این معناست که دمای هوای صبحگاهی خنک بوده است و در طول روز افزایش نسبی دما همسو با گرمایش جهانی هوا ثبت شده است.

چراغ‌پور یادآور شد: از ابتدای فصل تابستان امسال تا ششم مردادماه در سطح استان نیم درجه افزایش یافته است و بیشترین افزایش دما شهرستان بن یک درجه و کمترین مربوط به سامان با چهار دهم درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha