۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85187134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزایر نسبت به هرگونه دخالت خارجی در نیجر هشدار داد

تهران- ایرنا- الجزایر با تاکید بر اینکه «محمد بازوم» رئیس جمهور قانونی نیجر است، نسبت به هرگونه دخالت نظامی خارجی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا از شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه الجزایر امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که عمل به قانون اساسی نیجر باید از سرگرفته شده و حاکمیت ملی این کشور محترم شمرده شود.

الجزایر خواستار خویشتنداری و هوشیاری در این کشور شد و نسبت به هرگونه دخالت نظامی خارجی در نیجر هشدار داد.

در بیانیه وزارت خارجه الجزایر آمده است: الجزایر بار دیگر بر عمل به قانون اساسی نیجر و احترام به قوانین این کشور تاکید و حمایت خود را از «محمد بازوم» به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور اعلام می کند.

الجزایر اعلام کرد که بازگشت به عمل به قانون اساسی در نیجر باید از راه های مسالمت آمیز انجام شود و از اقدامات برهم زننده امنیت و ثبات خودداری شود.

پیشتر دو حکومت انتقالی «بورکینوفاسو» و «مالی» نیز در بیانیه مشترکی نسبت به دخالت نظامی خارجی در نیجر هشدار داده و اعلام کردند که چنین دخالتی به معنای تجاوز به این دو کشور است.

به گزارش ایرنا، نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری محمد بازوم رئیس جمهوری این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نهاد ریاست جمهوری نیجر نیز اعلام کرد: گارد ریاست جمهوری اقدامی علیه جمهوریت کشور انجام داد و ارتش آماده حمله به گارد ریاست جمهوری در صورت صرف نظر نکردن آن از بازداشت رئیس جمهوری است.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال «عبدالرحمن چیانی» را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha