عشایر و نخبگان استان حلب اشغالگری آمریکا در خاک سوریه را محکوم کردند

دمشق - ایرنا - عشایر و نخبگان ملی در استان حلب سوریه ، اشغالگری آمریکایی ها و اقدامات نیروهای تروریستی تحت امر آنها در خاک سوریه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ، عشایر و نخبگان ملی در استان حلب در یک گردهمایی بزرگ ضمن اعلام مخالفت خود با اشغال غیرقانونی خاک سوریه توسط نیروهای آمریکا و ترکیه ،اقدامات دست نشانده های تحت فرمان آنها اعم از گروه‌های تروریستی مسلح با نام‌های مختلف و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب قسد را محکوم کردند.

در این نشست که توسط قبیله الساده البکاره در محله النیرب در استان حلب برگزار شد، عشایر ونخبگان در بیانیه ای از همه پسران و شیوخ عشایر در سوریه خواستند تا سخن واحدی ابراز داشته و در کنار ارتش سوریه بایستند و تا آخرین وجب ها از خاک سوریه از شر اشغالگران و تروریست ها آزاد شود.

در این بیانیه بر ضرورت تلاش برای فعال سازی مقاومت مردمی و بیرون راندن اشغالگران از وطن و تلاش برای آزادسازی مناطق شمال سوریه در کنار رود فرات با توسل به هر راه ممکن و با تاکید بر وحدت صورت گرفته و در این بیانیه اتحاد در زیر سایه پرچم جمهوری عربی سوریه به رهبری بشار اسد تاکید شده است.

عشایر و نخبگان استان حلب اشغالگری آمریکا در خاک سوریه را محکوم کردند

عمر الحسن الباقر یکی از سرشناسان قبیله الساده البکاره و هماهنگ کننده این گردهمایی و عضو مجلس خلق سوریه به خبرنگار خبرگزاری دولتی سوریه سانا گفت: عشایر، اقوام کرد و ترکمن، همه طیف‌های جامعه سوریه، نخبگان ملی و فعالان اقتصادی به منظور نه گفتن به اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای ومتحدان آنها از جناح‌های جدایی‌طلب وتروریست ها ومفسدان فی الارض گردهم آمدند.

وی از همه قبایل و عشایر عرب خواست تا با ایستادگی در یک سنگر با مردان ارتش سوریه ،خاک وطن را از شر اشغالگران آزاد کنند.

شیخ حسن عبدالرزاق الحسین یکی از بزرگان قبیله البکاره گفت: هدف از نشست امروز ، دعوت از فرزندان و شیوخ عشایر در مناطق شرقی سوریه بمنظور بیداری و قیام علیه اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای است.

عامر الحموی رئیس اتاق بازرگانی حلب با اعلام مخالفت با انواع حضور غیرقانونی و اشغال سرزمین‌های سوریه توسط آمریکای ها و ترکیه که اقدام به غارت ثروت مردم سوریه می کنند آنها را مسبب اصلی ظهور بحران اقتصادی که مردم سوریه از آن رنج می رند نام برد.

وی تاکید کرد که همه طیف های مردم در سوریه در کنار ارتش سوریه برای مقابله با تمامی اشغالگران و اخراج آنها از مرزهای میهن ایستاده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha