۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84886116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکصدایی سران عشایر سوریه در مخالفت با اشغالگری آمریکا و ترکیه

تهران-ایرنا- عشایر سوریه در یک گردهمایی بر وحدت و یکپارچگی خاک سوریه تاکید و با حضور نیروهای آمریکایی و ترکیه ای در خاک این کشور مخالفت کردند.

به گزارش امروز(سه شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا، عشیره "الراشد" یک گردهمایی مردمی با مشارکت شیوخ و بزرگان عشایر سوریه در روستای "عامریه الحسو" در ریف قامشلی (در شمال شرق سوریه) برگزار و اشغالگری آمریکا و ترکیه را محکوم کردند.

در این گردهمایی بار دیگر بر حمایت از ارتش عربی سوریه ‌و محافظت از حاکمیت و یکپارچگی خاک این کشور تاکید شد.

شیخ "حسین الحسو"، از بزرگان عشیره الراشد که در این گردهمایی حضور داشت در گفت وگو با خبرگزاری سانا تاکید کرد که فرزندان عشایر در استان الحسکه از طریق این تجمع می خواهند بر مخالفت با حضور نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه تاکید و پایبندی خود به یکپارچگی خاک سوریه ‌و حمایت از ارتش این کشور را اعلام کنند، زیرا ارتش سوریه سوپاپ امنیت برای تمام مردم منطقه است.

"حسن المسلط"، بزرگ عشیره "جبور" نیز گفت: تجمع امروز فرزندان عشایر در روستای عامریه الحسو پیامی به همراه دارد که مفاد آن مخالفت با هر گونه حضور غیرقانونی بیگانگان و اشغالگران است؛ اشغالگران آمریکایی که نفت و گندم سوریه را به سرقت می برند و اشغالگران ترکیه که شبکه های آب و برق مردم سوریه را مورد هدف قرار می دهند.

از سوی دیگر، "احمد المحمد" از بزرگان عشایر سوریه نیز تاکید کرد که فرزندان سوریه خواهان وحدت سوریه و جنگ با تروریسم و افراطی گری هستند و همگی مطمئن اند که ارتش عربی سوریه وجب به وجب خاک سوریه را آزاد خواهد کرد.

"صلیبا عبدالله"، کشیش سوری نیز از که در این مراسم حضور داشت، خاطرنشان کرد: مردم استان الحسکه همگی بر این باورند که ارتش عربی سوریه از آن ها محافظت و وحدت خاک سوریه را تضمین می کند، بنابراین مردم سوریه همگی یک خانواده بوده و مخالف هرگونه اشغالگر دزد هستند که منابع ما را به سرقت می برد و برای ایجاد تفرقه بین ما تلاش می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha