عزاداران کرمانشاهی در «طرح نذر خون» مشارکت کنند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای پویش حسینی (ع) «طرح نذر خون» همزمان با ماه محرم در استان، از آحاد مردم خواست در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هم در این پویش مشارکت فعال داشته باشند.

«مریم میرزاده» روز پنجشنبه با تسلیت ماه محرم و روز تاسوعای حسینی (ع) به ایرنا افزود: پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم در استان کرمانشاه آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گفته وی، در روزهای تاسوعا و عاشورا هم مرکز انتقال خون کرمانشاه از صبح و بعداز ظهر در خدمت اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه عنوان کرد: اهداکنندگان می‌توانند به مرکز انتقال خون استان، واقع در بلوار بنت الهدی روبروی فرمانداری کرمانشاه مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: بیماران همیشه نیازمند اهدای خون هستند و از ورزشکاران، اصناف، جامعه فرهنگی استان، آحاد مردم و مسوولان می‌خواهیم تا برای ترویج فرهنگ اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) سال گذشته بیش از ۷۰۰ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کردند که باتوجه به ظرفیت انتقال خون بیش از ۶۰۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و معادل ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند، از این تعداد، ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha