۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85179503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات اهالی دیرالزور سوریه در محکومیت حضور اشغالگران آمریکایی

تهران-ایرنا- مردم دیرالزور سوریه با برپایی تظاهرات، حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را محکوم کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی شهر«المیادین» واقع در شرق دیرالزور در اعتراض به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه تجمع برگزار کردند.

اهالی دیرالزور ضمن محکومیت حضور آمریکایی ها در این منطقه، شعارهایی در حمایت از ارتش سوریه سر دادند.

روز گذشته ( یکشنبه) قبایل و عشایر عربی در منطقه الجزیره سوریه نیز تاکید کردند که در اخراج اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای از خاک کشورشان، از الگوی حزب الله لبنان الهام می‌گیرند و تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه از دست اشغالگران می‌جنگند.

قبایل و عشایر عرب در منطقه الجزیره سوریه با گرامیداشت سالروز جنگ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اعلام کردند که «پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان، هیمنه دشمن صهیونیستی را شکست و یک پیروزی غرورآفرین رقم زد که دل امت عربی و اسلامی را گرم کرد و اتکای به نفسش را به او بازگردارند. این تجربه باید الگویی برای همه گروه های مقاومت از جمله در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه ای در سوریه باشد».

چند نفر از روسای قبایل و عشایر سوری در منطقه الجزیره پیروزی مقتدرانه حزب الله در جنگ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ علیه ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی را گرامی داشتند و در وصف آن سخنانی را ایراد کردند.

دولت سوریه در حالی از سال ۲۰۱۱ درگیر مبارزه با گروه های تروریستی- تکفیری ساخته و پرداخته جبهه غربی - عربی صهیونیستی و ترکیه شد که از سال ۱۳۹۶ و با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه نظامیان تروریست آمریکایی جایگزین آن شدند و بخش هایی از خاک این کشور را در مناطق کردنشین (شمال شرق) و شرق سوریه را اشغال کردند.

روسیه، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از جمله کشورهایی بودند که به خاطر روابط نزدیک سیاسی-امنیتی به کمک دولت قانونی مستقر در دمشق شتافتند و با ارائه کمک های مستشاری، بخش اعظم خاک این کشور را از تروریست ها پاکسازی کردند، اما نظامیان اشغالگر آمریکایی و ترکیه ای با حضور غیرقانونی در خاک سوریه دنبال تحقق طرح های استعماری و اشغالگرانه خود در این کشور هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha