مشترکان خانگی برق فارس، ۴۲ درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص داده‌اند

شیراز-ایرنا-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، تعداد مشترکان خانگی استان را بیش از ۸۴۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: این تعداد مشترک خانگی در حدود ۴۲ درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند که همیاری و مساعدت آنان می تواند نقش مهمی در عبور موفق از پیک بار سال جاری داشته باشد.

به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا، حمیدرضا کریمی فرد در جلسه بررسی عملکرد مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان ها در پیک بار تابستان ۱۴۰۲ که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران، کارشناسان مدیریت مصرف و رابطان دفتر روابط عمومی برگزار شد، افزود: همکاری تمامی مشترکان به ویژه مشترکان خانگی نقش قابل‌ملاحظه‌ای در حفظ پایداری شبکه برق به خصوص در ساعت اوج مصرف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: امسال همه مشترکان خانگی حتی مشترکان پرمصرف در صورتی‌ که مصرف برق خود را کاهش دهند، از پاداش ریالی بر روی قبض برق خود بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو مشوق های مالی خوبی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته است، اظهارکرد: به مشترکان خانگی مشمول این طرح، تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق به مشترکان، پاداش ریالی تعلق خواهد گرفت که در قبض برق لحاظ خواهد شد.

کریمی فرد یادآور شد: مشترکان در مناطق عادی غیرگرمسیری با استفاده از دورکند کولرهای آبی بجای دور تند، استفاده حداکثری از نور طبیعی روز و بکارگیری لامپ های فوق کم مصرف (LED) و در مناطق گرمسیر با خاموش کردن کولرهای گازی اضافی و همچنین تنظیم دمای سیستم های سرمایشی و اسپیلت ها بر روی ۲۴درجه سانتیگراد (دمای آسایش) مشمول پاداش خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با ابراز قدردانی از همکاری تمامی مشترکان با صنعت برق استان از زمان شروع برنامه های مدیریت مصرف تاکنون، گفت: امیدواریم همچنان با مشارکت هم‌استانی‌ها در رعایت الگوی مصرف برق، بتوانیم برق مطمئن و پایدار را تامین کنیم و تابستانی توام با آسایش و آرامش را پشت سر بگذاریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha