۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 85116063
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بهره برداران کشاورزی فارس و نقش تاثیر گذار در تامین برق تابستانی

شیراز - ایرنا- عبور از تابستان گرم و تامین برق در نقاط اوج مصرف تابستانی همواره یکی از دغدغه های مسوولان شرکت های توزیع برق بوده است ، مشارکت کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در خاموش کردن موتور پمپ ها در این ساعت ها با انعقاد تفاهم نامه هایی عملیاتی می شود و کشاورزان فارس نقشی فراگیر در این عرصه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فارس استان شاخ صدر تولید محصولات کشاورزی است و در برهه های مختلف به عنوان انبار غلات کشور نقش آفرین بوده است ، قطعا تولید سالانه هزاران ها تن محصولات کشاورزی به برق بسیار زیادی نیاز دارد ، با برنامه ریزی و هم افزایی بهره برداران کشاورزی و مسوولان شرکت توزیع برق استان فارس در این عرصه و انعقاد تفاهم نامه ها ، دستاوردهای مطلوبی ایجاد شده است.

انعقاد بیش از ۲۴هزار تفاهم‌نامه با مشترکان کشاورزی فارس در سال جاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار فقره تفاهم نامه همکاری با مشترکان کشاورزی استان منعقد شده است.

حمیدرضا کریمی فرد، بر نقش مهم مشترکان از جمله مشترکان کشاورزی استان در عبور موفق از پیک بار تابستان سال جاری تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حال حاضر دارای ۲۴ هزار و ۷۶۵ انشعاب کشاورزی (مصارف پمپاژآب) است که سهم حدود ۴۰درصدی ازمصرف کل انرژی برق را دارا می باشند، بنابراین مشارکت کشاورزان می تواند در عبور موفق از پیک تابستان سال جاری بسیار موثر باشد.

بهره برداران کشاورزی فارس و نقش تاثیر گذار در تامین برق تابستانی

کریمی فرد، ضمن ابراز رضایت از همراهی کشاورزان با طرح‌های تشویقی همکاری در برنامه‌های مدیریت مصرف تابستان سال‌ گذشته یادآورشد: بیش از ۲۳ هزار مشترک برق کشاورزی این استان در طرح‌های کاهش مصرف برق درتابستان سال‌ گذشته مشارکت کردندکه به منظور قدردانی از همکاری آنان، معادل ۲۸۰ میلیارد ریال پاداش پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی در مصرف برق مشترکان خانگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تمام مشترکان خانگی استان فارس می توانند با انجام روش های صرفه جویی تا ۲۰ برابر هزینه خرید برق پاداش دریافت کنند. وی در تشریح این طرح وزارت نیرو برای سال جاری اظهارداشت: مطابق این طرح، مشترکان خانگی استان، می توانند در صورت کاهش میزان مصرف برق در خانه نسبت به سال گذشته تا مبلغ ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند؛ به‌عبارت دیگر، بیست برابر هزینه خرید برق، پاداش دریافت خواهند کرد.

وی،تصریح کرد: از مشترکان برق استان انتظار می رود با رعایت راهکارهای ساده مانند: استفاده از دور کند درکولرهای آبی در مناطق عادی،خاموش نمودن کولرهای گازی اضافی در مناطق گرم، تنظیم دمای سیستم های سرمایشی بر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)،استفاده از سایبان بر روی بدنه کولرهای آبی و یا کندانسور کولرهای گازی، عدم استفاده هم‌زمان از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار(ساعت ۱۴ تا۲۱ ) ، بهره گیری از روشنایی طبیعی روز، نصب لامپ های فوق کم مصرف ال ای دی، سرویس کولرها قبل از استفاده و... صنعت برق را در جهت تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد رفاه و آسایش یاری رسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha