۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 988
کد خبر: 85174770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیرغلامان حسینی در اهواز تجلیل شدند

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85174770
پیرغلامان حسینی در اهواز تجلیل شدند

اهواز - ایرنا - جمعی از پیرغلامان امام حسین(ع) همزمان با حلول ماه محرم الحرام روز چهارشنبه در اهواز مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا در این آیین که در حسینیه ثاراله اهواز برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی شفیعی شاعر اهل بیت(ع) میانداران را نماد هیات قلمداد کرد و گفت: بخش عمده زحمت هیات‌های عزاداری بر دوش میانداران است.

حاج صادق آهنگران، ذاکر و مداح اهل بیت(ع) نیز در این آیین با گرامیداشت نام و یاد پیرغلامان و میاندارانی که درگذشته‌اند، گفت: یکی از برنامه‌های خوبی که بنیاد دعبل خزاعی در خوزستان برگزار می‌کند تجلیل و تکریم مداحان و پیرغلامان است.

وی تقوا و اخلاق‌مداری را یکی از خصوصیات میانداران ذکر کرد و افزود: میانداران در کنار علما و همراه با علما هستند و کار هماهنگی بین هیات‌ها را انجام می‌دهند؛ چنانکه حاج محمد رستم‌منش، میاندارِ پیر غلام اهل بیت(ع) سال‌های سال در کنار آیت‌اله شفیعی بود.

در این آیین از میانداران پیشکسوت، محمدرضا نصرآزادی، حاج نادر حاتم‌نژاد، حاج حمداله جعفریان و خانواده مرحوم حاج محمد رستم‌‎منش که به تازگی دارفانی را وداع گفته است، تجلیل شد.

همچنین نشان حبیب و لوح تقدیر توسط سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در خوزستان و صادق آهنگران به پیشکسوتان میاندار اعطا شد.

در این آیین صادق آهنگران و حاج رضا نبوی به مرثیه خوانی و نوحه‌خوانی پرداختند.

میاندار به کسی گفته می‌شود که در میان صف سینه زنان یا زنجیرزنان قرار می‌گیرد و مباشر و مسؤول هم آهنگی و یکنواختی و نظم کار آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha